|
|
|
|---|---|
|
Hej gubbs är i bil bytar tankar men kan som vanligt inte bestämma mig. Hittat en 530 d touring med M-paket och automat. 2008:a för 259 000:- Även hittat en 520 d touring 2009:a utan M-paket men den har också automat. Dom har gått nästan lika mycket men 530:n kostar ca:30 000:- mer och är ett år äldre. Därav velandet. Vill däför ha era åsikter för att få lite bättre underlag för bilbytet. Har idag en 525:a d touring 2007 men ingen automat. | |
Karl-Hilding |
När du provat 530 så köper du den! |
Karl-Hilding |
Och den bör ha mer utr också. |
|
Det har den nog. Förrutom m-paketet invändigt så står det att den har el-stol med minne och motorvärmare. 30 000:- och ett år äldre. |
|
|
Jag hade köpt 530d, visst fyran är en trevlig motor med fullt godkända prestanda men den står sig väldigt blekt jämfört med sexan. Bägge är ansiktslyfta (Kom 2007) men med M-paket bör skillnaden i pris mellan bilarna stå sig ganska väl, det finns självklart dem som struntar i den utrustningen men M-paketet är populärt och brukar kunna hålla upp värdet lite och göra bilen lite mer lättsåld. Glöm dock inte att bredare däck som kommer med M-paketet höjer förbrukningen, nu vet jag inte om även den 20d du är intresserad av rullar på lika breda dimensioner men det är något att tänka på! Något annat att tänka på är att sent 2009 (September?) kom den nya hårddiskbaserade versionen av Idrive som är markant modernare, har den nyare bilen denna hade jag sett det som en fördel! //Bjersér |
|
| Jag hade också tagit 530d framförallt då jag ser att du har en 525d idag och det är i stort sett samma motor om du gillar den. Dock tycker jag ni ska kolla på mellanpriset då du bara byte 1 eller 2 årsmodeller upp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.