|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att min oljetemperatur går upp när jag kör hårt. Har inte haft bilen länge och är ny inom Bmw så vet ej så mycket om bilen. Sitter det oljekyl original som kan vara kasst eller behöver uppgraderas? Någon som har något tips på något "större/bättre" Termostatstyrt oljekylarkitt som är relativt bolt on. Tips vore bra, tack på förhand | |
| Hur högt går den? Uppåt max 120 grader konstant är OK om man kör hårt på bana. | |
|
Säkert termostaten som sitter i oljefilterhuset som inte öppnar, känt fel. Skall själv installera än sån här Länk |
|
| Termostaten kan man tyvärr inte köpa lös och byta utan man måste isåfall köpa hela oljefilterhuset som kostar några tusen så för min del så blir det billigare att köpa den ventilen jag länkade till ovan för jag kör bara bana med min bil ändå.. Om man använder sin bil och kör småturer samt använder den vintertid så är ventilen inte så bra då oljan kommer att ta låååång tid på sig att komma upp i rätt temperatur. | |
|
Ett annat vanligt scenario är att folk använder olja med fel viskositet, M3 E36;ans oljetemp har en tendens att sticka iväg med fel olja. Värt att testa innan man köper nytt oljefilterhus,, Johan S NS 8.29 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.