|
|
|
|---|---|
Xoda |
Tja. Ny här på forumet då jag är nybliven bmw ägare så sorry om svaren redan finns i forumet men tänkte att det är lika bra jag samlar alla mina frågor i en och samma tråd. 1: Fläkten i kupén funkar bara på högsta hastighet. Vad kan jag göra åt det ? Har tagit bort panelen med alla reglage på och provat löda om alla anslutningar på baksidan som såg dåliga ut men utan resultat. 2: Min instrumentpanel dör till och från. ibland när man kör i en grop i vägen och ibland helt utan förvarning. den startar oftast direkt efter den dött men gör den inte det brukar jag få klappa till panelen lite lätt så hoppar allt igång igen.(radion dör samtidigt ibland) Vad kan det vara för fel där ? 3: Svensksåld bil. ska det inte finnas svenska i menyspråk då på stora färddatorn ? Har mer jag undrar över men kommer inte på i skrivande stund va det var :P |
|
1. Troligen trasigt fläktmotstånd. Kan se lite olika ut beroende på modell/AC eller ej t ex. 2. Låter som glappkontakt. Ta ut instrumentet och kolla anslutningarna. 3. Ingen aning, kör engelska eller tyska själv beroende på humör. |
|
|
Hej Jag har en bmw 535i E34 och har samma fel som du. Nåt litet fläktmotstånd hittar jag ej varken på höger eller vänster sida (om växelspak på golvet fram). Hittade denna guide, inte samma bil men ser ut som på min, ska själv testa detta i kväll. Jag rekommenderar dej kika på detta också, på passageraresidan. Länk Hälsn. Håkan. Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Byt dimmern till instrumentbelysningen.. Sitter till vänster om mätarna.. |
|
|
ang fläkten i kupén funkar bara på högsta hastighet har jag hittat felet, det var en trasig/smält krets på fläktsvärdet. Nu återstår att få tag i en beggad Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.