AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.052

Microfilter 325 -92?

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Sitter det ett filter på alla E36:or eller bara på bilar med AC?
Går det att eftermontera?

Mvh Johan
Crusty
Det sitter microfilter i bilar utan Ac oxå!
Micro filter är ett filter som renar luften från kupéfläktarna, så att inte för mycket luftföroreningar o dylikt kan ta sig in i kupén.
Det sitter bakom handskfacket om du undrar!

///Crusty
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Gött! Då ska jag kolla det...

/Johan
Su
554
SunKi
325i -92
Är du säker på det Crusty?
Har hört många teorier om den frågan...
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Pratade med BMW Gefle igår ang. detta. De påstod att jag har microfilter monterat. Jag har en E36, -91. Utan AC.

Mvh Henrik.
Jag har hört nånstans att det inte sitter microfilter i alla E36:or men man ska ju som bekant inte lyssna på allt man hör så det kan ju mycket väl vara så att alla har filter. Det är bara till att meka bort handskfacket och kolla om det sitter ett filter där nere, var beredd med dammsugarn när ni ska byta det för det sitter sannolikt en del barr, blad och annat skräp runt filtret..

www.malte-racing.com
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Lyfter en gammal tråd....

Hur ska man veta om man har filter i en AC-befriad bil eller inte? Eftersom verkstäder inte kan ge riktigt svar, finns det någon som har hittat ett filter i en bil utan AC?

Någon som är säker på sin sak, eller hittat ett säkert svar i en annan tråd? Verkar drygt att ta ner halva instrumentbrädan i onödan.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Filter på E36or utan ac sitter tillgängligt från motorrummet vid torpeden under "gallret" där friskluft tas in till kupén. Där på kåpan över fläkthjulet sitter två runda filter på sidorna, ser ut som K&Ns konfilter. Sitter fast med bajonett infästning. Lättare att komma åt på Coupeér än sedaner, med det går. har själv bytt på en coupé. Gissa om det behövdes!
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Wow! Det var nytt.... trodde man enbart hade ett filter bakom handskfacket i bilen. Får väl gå lös i motorrummet en sväng då =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.