|
|
|
|---|---|
|
Detta är värdena efter första besiktningen CO: 0,3 (0,5) HC: 182 (100) CO2500: 0,4 (0,3) LAMDA 1,01 (0,97-1,03) Detta är värdena efter andra besiktningen alla värden har ökat bytte olja,oljefilter,bränslefilter,luftfilter,tändstift till andra bes men vart högre värden på allt kollat efter tjuvluft men inte hittat något vad kan man mer göra eller felsöka efter vad kan det bero på att värden har ökat ? CO: 0,5 (0,5) HC: 220 (100) pendlade ända upp till ca 330 ner till ca 200 CO2500: 0,5 (0,3) LAMDA 1,02 (0,97-1,03) Har beställt ny LMM (bosch org) och nya LAMDA sonder (bosch org) om inte värdena ändras efter LMM och nya Lamdasonder vad kan man då ge sej på insugsmembranet? kattarna ? alla förslag tips är välkommna ! | |
|
Kollat felkoder? Är avgassystemet 110% tätt hela vägen? // Magnus |
|
|
Kollade felkoder efter första bes men inget då kanske borde kolla igen nu då! jag har idag vart o lyft upp bilen och kollat o dragit på tätningspasta på skarvar på avgassystemet och i anslutningarna till katterna bara för säkerhets skull men såg inget konkret läckage ! inge skramel i kattarna heller ! skruvade bort ena lamdasonden den var helt igensotad och tydligen ingen orginal heller den andra satt som fan och var lite söndergängad så vågade mej inte på mej den just nu.. |
|
| Precis samma problem med min 523:a Har turligt nog avgasmätare på jobbet. Jag hällde i Sigmas "packninguppfriskare" i tron om att ventiltätningarna skulle vakna till. 12 liter E85 till 30 liter bensin. Ingne större skillnad på avgasvärdena. Med avgas mätaren inkopplad varvade jag upp den till dryga 5000 rpm under minut och vips var mina värden även co 2500 och HC bra. Katten måste bli riktigt varm (ordentligt) tror jag.Efter någon minut då katten kallat lite så är det fel värden igen. Katten är ett år gammal (Biltema). När jag byte stift så var ett inte riktig lik dom andra. Troligen så kan en spridare inte ge in riktig sprutbild så det kommer ut en "gnutta" oförbränd bensin, det är vad jag tror i dag. Kolla dina stift om du upptäcker någon skillnad. Byt spridare eller lämna in för rengöring kanske det blir bra... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.