|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Behöver brådskande hjälp med min f11 2011.. Har köpt 6wa och nbt mm Betalar bra bara nån kan hjälpa mig.. Är bra på att skruva men kodningen e jag heltg okunnig i och vad jag behöver Snälla hjälp! Håller till på västkusten men kan köra till östkusten en helg om så skulle behövas |
|
|
@lindstrand Maila till retrofit Sverige. Dom kan hjälpa dig! |
|
|
Skulle behöva lite hjälp nu i helgen med kalibrering med INPA typ.. Har felkoder som tydligen ska gå att kaliberara bort Jag kan köra en bit men annars kan jag koppla upp på nätet istället |
|
|
Har iCarly men skulle vilja koda om bakljusen så de lyser även vid enbart DRL-ljus fram. Så jag behöver väl INPA... Någon som kan bekräfta att följande går/inte går med INPA: 1. Ändra parameter för när bilen växlar till halvljus. Tycker den växlar för tidigt nu, typ 2 st mörka moln så slår den på halvljus. 2. Ändra default-läge för driving experience control. Typ välja så att bilen alltid startar i "Sport" 3. Koda bort bekräftelsen på skärmen för när man växlar läge på driving experience control. 4. Koda så sidobackspegeln vrider ner sig när backen läggs i på bil som inte har detta från fabrik. Tacksam för svar! //Stenback |
|
|
Antar att det är F-serie du ska koda? Bakljus vid drl och fråga 1 borde Carly klara, om inte så klarar Esys det. 2 är inte möjlig att koda, däremot kan du få bilen att starta i eco-mode. 3 vet jag att jag kan koda med Esys. 4 är mer än kodning som krävs för att få det att funka, typ nya speglat, en knappsats och lite kabeldragning, inget omöjligt..men rätt omständigt. Mvh |
|
|
haack: Stämmer, det är två F-serie som är aktuella. Satt med Carly en halvtimme precis utan att hitta varken bakljusgrejen eller 1. 4an är inte så viktig så Esys kanske är vägen att gå då... Tack för input! //Stenback |
|
|
har en f31 som det inte går att reset:a servicen manuelt och även provat men enklare pc-program utan resultat nån som vet varför eller kan hjälpa till mot kostnad för att fixa felet? man lär sig tills den dagen man dör |
|
|
Jag hsr icom iinterface samt senaste bmw ista licenser om intresse finns 0762620214 |
|
|
Bakljusen går att coda med CarlyPro så att dom lyser vid DRL gjorde det själv här om kvällen,men nummerplåten blir utan lyse vid DRL. |
|
|
NGA: Ja, det kom någon uppdatering i höstas där den funktionen lades till. Jag har även jag kodat in detta nu. Reflekterade dock aldrig över nummerplåtsbelysningen... Gällande mina punkter från 2017-09-10 så är faktiskt 3an något som är en inställning i iDrive så det har jag lyckats avaktivera. //Stenback |
|
|
Skulle vilja koda att backspeglar fälls in vid låsning av bilen Kolla på dvd medan man kör bil Uppdatera navi kartan Gäller Bmw x5 2010 e70 Nån i Sthlm trakten ? |
|
|
Även jag skulle behöva lite hjälp med att koda. I mitt fall en BMW F31 330i - 2016 vilken jag vill ändra om ASD ljudet (Active sound design). Någon i Stockholm som har möjlighet mot en ersättning? |
|
|
Jag har möjlighet, dock i Uppsala www.facebook.com/bmwkodning |
|
|
hej.. jag kan hjälpa till med alla typer av programmeringar och kodningar.. jag finns i göteborg. jag är inte inne här så ofta. men mejl eller skype. diagnostix1@outlook.com |
|
|
Varit tyst här ett tag nu, men tänkte kolla om det finns någon i sthlm som kan hjälpa mig med programmering. Ena p-ljuset kortslöt (felkod 009cbc) så nu har troligen "ljusmodulen"? Strupit strömmen. Ska enligt diy guider vara en lättfix på några minuter med bmw standard tools. Dvs om man inte är lika oteknisk som jag och inte kan få k+dcan kabeln att ansluta till datorn :') |
|
|
Någon som kan sammanställa ett kitt btr HW / SW för att kunna koda en BMW N43 motor med MSD812 styrenhet vore ytterst tacksamt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.