AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.008

F11 ede

ni
520
niklas100
520d 2008
Hej är det någon som vet om det kommer någon f11 som ede
Farsan ska byta tjänstebil och försöker styra in honom på BMW kör passat för tillfället och vet att en miljöbil hade kunnat styra upp ordningen så är det någon som vet om det är på gång till f11 är inte aktuellt med sedan tyvärr
F1
69
F10ede
520d EDE -2012
Hej, jag ställde denna frågan när jag köpte min sedan. De sa att det kanske kommer om något eller några år. Frågan är hur det blir nu när det är förslag på nya miljöbilsregler..drabbar dieslar hårt. Inte ens den helt nya f30 320d ede som släpper ut 109 gram kommer att gå in. F10 ede går inte in(den är tvungen att släppa ut 109 gram för att gå in) Se kalkyl och mer info på nedan länk

Länk
ni
520
niklas100
520d 2008
ja vad ska man säga staten har en bra plan locka tillräckligt många att köpa snåldiesel sen höjer dem skatten så får de in lika mycket pengar ändå
så då är diesel borträknat för att ha en miljöbil i stort sett om man inte vill ha en 118d
F1
69
F10ede
520d EDE -2012
Tyvärr niklas100 så går inte 118d in heller..den är för lätt i förhållande till utsläpp. De nya reglerna passa en förhållandes vis tung bil med låg co2. Anpassat för hybrider..
Var kan man läsa om de nya bilskattereglerna för miljöbilar? Kommer 120 gram regeln fortfarande gälla? Är det värt att köpa en ny dieselbil som släpper ut mindre än 120 gram idag eller ska man köpa en bensinbil istället, om det kommer nya regler i Sverige?
F1
69
F10ede
520d EDE -2012
margj811 gå in på www.tjanstebilsfakta.se där finns en hel del om hur det nya förslaget ser ut. Om ni vill ha en miljöbil som förmånsbil är det läge att ta ut den innan årsskiftet..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.