AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
49.626

Lurad på skruvat miltal, M3 E46, Hur går jag till väga för att häva köp?

Sida 9 av 9
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Bilen blev såld den 2/7 enligt transportstyrelsen och körs numera runt i Täby av en 18-åring.

Ollansson (säljaren) verkar vara en bra grabb och är övertygad att han gav den nya ägaren all info om bilen och dess historik i samband med försäljning.

Hoppas du inte tappa alltför mycket på bilen och hoppas nästa bilköp går lite bättre. =)

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Fast den ägs av en, vars namn inte går att uttala, född -73.

MVH Christofer
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Ja det är snyggt att skenförsäkra.. =) Men det måste man väl kan jag tänka mig när man är 18 år och vill köra M3 E46, bättre att skriva den på mamma. =)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag förutsätter att Oliver är en hederlig kille som upplyst köparen om bilens tveksamma bakgrund eftersom han skrivit nedanstående.

"Ja det lär bli ett jäkla krångel :(

Nej killen eller hans syster då enligt pappren har importerat och gjort regbes + ursprungskontroll i oktober förra året, då stod den på 9563 mil. Sedan hade han själv innan han sålde den till mig bara kört 40 mil.

Så själva skruvandet har förmodligen ägt rum i England. Och det antar jag är i princip omöjligt att spåra.
Fast man tycker att jag borde kunna sätta ditt honom (henne) på att de fortfarande sålt bilen utan att nämna att den egentligen gått längre, eller att den är ombyggd. Den står fortfarande som högerstyrd hos vägverket också...

Riktigt mysterium att lösa.

/Oliver"
ni
520
niklas100
520d 2008
Jaha då antar jag att detta var slutet på historien det hade varit intressant att få reda på bad en bil i detta skick betingar för värde och sen är ju frågan om nästa ägare kommer vara lika ärlig om bilens bakgrund vid ev försäljning förhoppningsvis hittar den intresserade denna tråd
Nu är CYJ726/EH78041 stulen Länk

Stephan
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Antar att bilen inte är upphittad än
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.