AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
49.640

Lurad på skruvat miltal, M3 E46, Hur går jag till väga för att häva köp?

Sida 8 av 9
Karl-Hilding
Jag tycker inte att han skallförsöka sälja bilen.
Utan stämma bilsäljaren/systern. Det skall inte kunna gå att sälja en fifflad bil i Sverige och komma undan. Oliver borde också kontakta kvällspressen, TV-Janne Josefsson, Skövde Allehanda och hänga ut bilsäljaren och dennes syster!
karl-Hilding: välkommen till Sverige! Tyvärr tolkas inte lagarna på ett ...optimalt sätt. Väldigt svårt att komma åt förövarna men i detta fall borde det faktiskt finnas en hyfsad chans att lyckas!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
För en gångs skull håller jag med dig Karl-Hilding! :) Och absolut kred till Olivers ärlighet i annonsen!

Alpina B8 Länk
Karl-Hilding
Keiser:
Jag vet, har bott i Svedala i 50 år.
Därför jag också nämner Janne J, Kvällspress, mm.
Kan väl bli fin reklam för "hederliga" Tabergs Bil och dennes syster.
Enl. Tabergs Bil.s hemsida så är de ju ett under av trygghet att göra bilaffärer med...
Med sådant pack så skall inga fingrar läggas emellan.
ni
520
niklas100
520d 2008
en stämning hade säkert kunnat funka dock så är detta en sådan situation som är omöjlig att vinna även om du vinner i tingsrätten så finns det inga pengar att hämta så då står man där och har lagt ner tid o energi på nånting utan att få ett öre
nej det bästa är att bojkotta sådana här handlare och hänga ut dem i så mycket media som möjligt för att göra det omöjligt för dem att sälja fler fifflade bilar
Livsläxa nr 1 bil handlar man med hjärnan inte hjärtat
Ja jag anklagade absolut inte Ollanson för något, tycker också det är bra att han skriver tydligt och klart i annonsen. Dock som jag sa så kan det vara en risk att sälja också om man inte får in tydligt i kontraktet att bilen varit högerstyrd. Tycker definitivt att han borde gett en advokat en chans att titta på fallet först.
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Precis Niklas100, är ju inte så han sitter med pengarna på banken och väntar på att göra rätt för sig om det blir strul
Och näringsförbud lär han inte heller få
ni
520
niklas100
520d 2008
och skulle han få näringsförbud så startar han snart en ny firma någon annanstans med någon annan som ägare
man kan inte annat en älska det svenska rättsväsendet
Om du nu köpt en bil som du måste leta fel för att finna....ha då kvar den och njut av den under ngr år.
Sen kan du ta en ekonomisk smäll senare, då har du iaf haft lite glädje o nytta av den.
Skit i historik o allt annat cabba ned o njut av sommaren.
Ta lärdom av detta och slipp att bli lurad på större pengar längre fram i livet.
För att trösta dig själv kan du ju låssas att du köpt dåliga aktier som halverats i värde och sålt...
Bilen om den nu ser fin ut in o utvändigt måste skänka lite glädje iaf?

Snöa inte fast i att du blivit blåst, du kommer att få lägga mkt tid o pengar till ingen nytta.
Äcklet som sålde bilen är förmodligen lika hal som en ål i en tvålkopp.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
+1

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
niklas100 m.fl: Får han en dom i Tingsrätten där bilhandlarens SYSTER är dömd att betala en viss summa eller liknande så är ju det bra. För systern kanske vill göra rätt för sig på ett annat sätt än handlaren. Och en dom med betalningsskyldighet går ju att skicka till fogden för indrivning t.ex.
ni
520
niklas100
520d 2008
En sak här bara eftersom det är systern som ägt och sålt bilen så rent rättsligt har ju inte bilhandlaren något med denna affären att göra
och är det för den delen bevisat att det är hans syster ? förutom då vad handlaren har sagt och med tanke på vad han glömt att nämna ang bilen så ska man nog inte vara säker på att de är släkt överhuvudtaget så om man ska gå vidare hade det nog varit läge att kolla upp föregående ägare noggrannare jag menar ska man driva en rättslig process mot "systern" hade det ju varit intressant att veta om det finns något att hämta eller om du får kölapp hos kronofogden
Som tidigare nämnt...lägg ner i Sverige skyddar vi brottslingar, kommer vara nästintill omöjligt att få systern o betala ngt. Hon är privatperson och anses inte vara kunnig eller vetande.
Däremot köparen verkar veta en hel del...så detta borde han tänkt på när han köpte.

Om bror äckel har en handelsfirma bilar reggad på sig kanske man kan se äffären som en förmedling?

Men tror bara att detta leder till besvär o elände med fel typ av människor.

Personligen skulle jag som tidigare nämnt skita i att jag blivit blåst o försöka göra det bästa av situationen.

Om bilen går bra ser bra ut så är det inga problem!

Njut av bilen istället för att förstöra två av ditt liv med en massa kostnader o elände!
Häng ut fanskapet på alla forum som du kan hitta, lägg ut annonser i hans namn (där du beskriver hur han gör affärer) skriv insändare i lokaltidningen ja finns masker av hyss du kan göra istället.

Nästa affär du gör kommer du förmodligen välja säljare! Finns bra handlare som är seriösa!
ni
520
niklas100
520d 2008
Ja så är det tyvärr
men man kan trösta sig med att förr eller senare säljer han en bil till fel person
och då går det åt hel***
men absolut detta borde spridas så att ingen annan behöver bli blåst
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
niklas100

En i min tidigare yttre bekantskapskrets vet hur det kan gå - han sålde en bil till några "typer". Han glömde dock att beträtta en del väsentligheter.
Slutade med 12 stygn, blåmärken, smärta, och återköp med "ränta" så jag tror att han nästa gång väljer att vara ärlig (hoppas jag).

Karl-Hilding
Ollar får väl göra som många andra "typer".
Ta med kusiner och andra släktingar och kräva återköp eller fråga hur mycket han har om dagen i sjukförsäkring...
Vad händer?????????
Ingen rolig historia, har du givit upp mot säljaren? såg att du sänkt priset riktigt mycket nu på Blocket
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Ngn update?

BMW CS #05375

Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Bilen ligger i alla fall inte kvar på Blocket? Hade varit kul att se bilder / annonstext efter att ha läst igenom hela tråden.

Håller med Niklas100 och Super Gut m.fl: Glöm, lägg ner och gå vidare!

Du kommer inte att få en spänn även om du går vidare med en rättslig process, det kan jag "garantera". Tvärtom kommer det att kosta dig pengar och tära på ditt psyke. Jag är jurist och vet i alla fall lite vad jag talar om.

Anta att du köpte bilen för 150 kkr och att den är värd ca hälften. Då har du loosat 75 kkr. Det var (trista) läropengar!

Behåll bilen i tre år och njut så gott det går ("avskrivning" 25 kkr/år - betydligt mindre än en Svenssonbil, typ VW Passat).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.