AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
49.622

Lurad på skruvat miltal, M3 E46, Hur går jag till väga för att häva köp?

Sida 6 av 9
Ol
39
Ollansson
BMW M3 Cab E46
Mätaren som sitter i visar nu ca 97000 KM, vilket nu inte stämmer för hela bilen förmodligen...
Ollanson: Om de läst av ca 60000 miles "nån annanstans än i mätarhuset" så kan den mätarställningen vara korrekt. Din bil hade ju en mätare graderad i Miles/h original. Denna har man bytt till en mätare med Km/h o sedan justerat körsträckan så den stämmer med sträckan som man hittat "någon annanstans". Varifrån de läst ut 270000km vet jag inte, kanske har det fått den uppgiften från det utbytta instrumenthuset? I vart fall så tycker jag att det låter knasigt med 27" mil om nu lack o inredning verkligen är i det skick du säger den är...Oavsett vad denna bil varit med om så ligger det flera hundar begravda, rikitg klarhet kommer du nog aldrig få men förmodligen komma nära sanningen...
Har du kollat hur det ser ut kring de lätt åtkomliga chassienr ställena? Kolla noga de är rätt duktiga, kolla i en radie om typ 10-20cm efter "spår"...
Ol
39
Ollansson
BMW M3 Cab E46
Det är så svårt att veta mätarställningen nu när den förmodligen är ihopplockad... Man kan ju hoppas att motorn har gått lika långt som det står i nuvarande mätarhus alltså 9700 mil. Det är också så det känns att hela bilen har gått...
Som sagt många funderingar som dessvärre aldrig sanningen kommer komma fram om. Känner mig så extremt blåst och det värsta är att jag inte är den sista drabbade.

Vi borde samla ett gäng autopower killar som åker ner till bilfirman och kollar varenda liten BMW han har i sin samling efter konstigheter hehe....
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Vad heter bilfirman?
peddan, En vild gissning..=) Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
När det gäller mätarställningen kan jag nog tänka mig att ett Svenskt konfigurerat diagnosprogram läser av de lagrade siffrorna men visar enbart km oavsett om det är km eller miles.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ett litet företag man kan ge sig in i om man hamnat i aktuell persons situation i denna tråd är att kolla upp lurendrejarens & systerns personnummer samt hans företags org nummer genom transportstyrelsen & på så sätt få reda på vilka fordon de har ägt. Sedan kolla upp fordonens respektive historik & sedan kontakta köparna av fordonen för att jämföra. På så sätt kan man få svart på vitt om detta med lurendrejeri är satt i system & om så är fallet så kan ni tillsammans stämma honom. Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Murpz din gissning är inte helt fel :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Det var ett lite speciellt förnamn på den gode importören...
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Börjar det på S som i Svin..?
Mja...Svin är det inte...Men om man är i en "stia" så brukar det lukta illa iaf, vilket det även gör om denna affär, o med lite fantasi vill jag påstå att säljaren har rätt namn iaf:)
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
finns många luredrjare en polare var å kollade på en z4 2011 import som dom hade fiflat med men som tur hade han glömt de tyska dokumenten i bilen så det blev ingen affär som tur var
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Hur går det Ollansson..?

Förstår att du kanske inte vill skriva så mycket om ärendet här på forumet då kanske den illaluktande följer tråden men du kanske har lite som du kan avslöja.. =)

Tror att det är många som följer denna tråd med stort intresse och hoppas innerligt att du sätter dit dessa banditer.. Tycker personligen att dessa personer och denna firma borde hängas ut mer och på så sätt förebygga att andra hamnar i samma otroligt tråkiga situation.

Mvh
Firman är med största sannolikhet (99,9%) den som Murpz länkat till ovan, dvs Tabergs Bilcenter. Håller med, dessa typer ska hängas ut! Namnet (syster och brodern) finner man i samma länk.
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60
Jag själv har gjort en del detektiv arbete och fått fram ganska mycket om personen som sålt bilen.

Vet dock tyvärr inte hur personuppgiftslagen fungerar och vet inte om man får namnge personerna/företaget och massa annat här i denna tråd så jag avstår tills vidare. =)

Vore ju väldigt synd att man skrev för mycket och att denna tråd då kanske togs bort helt och hållet av en moderator. =(

Med hjälp av reg nr, transportstyrelsen, ratsit, google mm så får man fram förvånansvärt mycket information om denna bandit/företag

Heja Ollansson iallafall..!! =)

Alpina B12: Japp, finns mång knep att ta till & aktuell bedragare i denna tråd ärf ingen person som legat på latsidan direkt =). Hade det varit jag som drabbats av detta hade jag ställt till ett h-vete för honom.
ni
520
niklas100
520d 2008
Det räcker man säljer en sån här bil till fel person
inget jag hade viljat riskera fattar inte hur sådana här bedragare sover om natten
Ol
39
Ollansson
BMW M3 Cab E46
Hallå igen!
Sorry för lite dålig uppdatering!

Det känns som ni är ganska bra på att luska ut namn.. Sjukt synd att det finns sånna här personer som lurar folk på så mycket pengar, de borde skaka galler allihop!

Jag har fått hem importpapper från transportstyrelsen nu och en viss Edgaras Vaisilas har ägt bilen innan, är de någon som vet något om honom vore de bra också haha!

Något jag blev förvånad över var miltalet vid registrering i Litauen, 8900 mil.
Så miltalet börjar jag fundera på om det verkligen är fipplat med, eller om det faktiskt stämmer. Dock är bilen ombyggd fortfarande från höger till vänster, och försöker få fram om det är gjort i Litauen eller i England innan importen till Litauen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilen är troligtvis ombyggd med delar från skrotade/stulna bilar, därav konstig avläsning av miltal.
Karl-Hilding
Marin:
Det är min övertygelse oxå.
Bilen är hopplockad av stulna delar. Men jag TROR att milen stämmer.
Eller så är inredning mm också utbytt.
Man men brukar kunna se det på ratt, vxspak, pedaler såvida inte
dessa oxå är utbytta. F-n trot!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.