|
|
|
|---|---|
Deliq |
Hade min 318 på lack för drygt två år sedan och efter det fungerade inte dead-lock funktionen. Lackfirman svor sig fri och jag orkade inte bråka då, eftersom låset trots allt fungerade i övrigt. Men igår när frugan skulle låsa bilen, ramlade låskolven loss. Då passade jag på att grotta ner mig i funktionen och när jag återmonterat för att återfå tidigare funktion verkar det som att någon sorts länkarm, distanbricka el. dylikt saknas för att få tillbaka dead-lock. Finns det någon som har bra bilder / sprängskisser på detta ? bmwe30.net ligger f.n. nere, jag får inte upp det, finns det där ? M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
Deliq |
Kan tillägga att varken Haynes eller Bentleys handböcker har några direkt ingående detaljbeskrivningar. Snälla... Någon som kan hjälpa mig ?? M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
Deliq |
Finns det ingen som har ett lås med fungerande dead-lock som kan ta några bilder på hur det ska se ut så jag kan jämföra med mitt ?? Någon vänlig e30-ägare som råkar ha dörrsidan bortmonterad... M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Hej, På bmwe30.net så finns det en lång och bra guide till hur c-låset är kopplat samt hur man kan felsöka det. Jag tror inte att det finns några sprängskisser/bilder över hur det ska se ut. /Terminator |
|
Deliq |
Jag får inte upp bmwe30.net på min dator, (serverproblem säger den), men det är inget elektriskt fel, utan en utebliven mekanisk påverkan på microbrytaren under låscylindern. Det funkar om jag trycker på den med fingret, men låsmekanismen kommer inte åt den !! Jag vill gärna se hur det ska se ut när det fungerar. I ETK'n är det väldigt svårt att se då alla delar är "isärdragna". M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Har problem med mitt lås också. Om förardörren är stängd och man trycker ner knappen så funkar det, men om man ska låsa med nyckel så funkar inte låset men man kan vrida nyckeln. Tänkte riva dörrsidan och titta om det är något fattas eller är trasigt. |
|
|
BEN (bmwe30.net) har gått i graven:( iaf tillfälligt. Blev till slut för dyrt för Gustavo Melo att hålla igång den verkar det som. |
|
|
Jag trodde också länge att bmwe30.net hade gått i graven men läste på ett amerikanskt forum att de är på gång igen och att nya adressen är: Länk |
|
|
På min låscylinder sitter det en liten arm, ser ut som ett litet "L" (har jag för mig) och gjuten i aluminium. Den armen påverkar mickrobrytaren. Är du säker på att dom inte flyttat på brytaren när dom monterade dit låset igen?... |
|
Deliq |
Den opåverkade microbrytaren sitter fixerad i en "aluminiumkonsoll" och konsollen kan bara monteras på ett sätt mot låscylindern. "L'et" i cylindern som sitter i "F'et" påverkar en annan brytare nere vid låshaken. Justering av den beskrivs här: Länk Men... Jag har fortfarande inget som påverkar den andra microbrytaren (närmast under låscylindern) = ingen dead-lock-funktion. Det fattas ca 1 - 1,5cm från "L'et" och "F'et" ner till "tryckflärpen". M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Hade samma problem på min... Rev ner och upptäckte att "plåtblecket" som påverkar brytaren gått av. Ringde bmw som faxade över lite sidor från reservdelskatalogen. Jag ringade in rätt pryl och faxade tillbaka. Prylen bestäldes hem från tyskland och kom 2 dagar senare. Kostnad 14:- Fungerade fint efter montering! Trevligt första intryck av BMW eftersom det var min andra vecka som BMW ägare!! /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.