|
|
|
|---|---|
|
2750kr är de billigaste jag hittat. och då vet jag inte hur den ser ut (skinn, tyg osv). känns som överpris. Eller är efterfrågan verkligen så hög? Någon som har förslag på vart man ska leta förutom bildelsbasen och ebay...? BMW ownz | |
|
Ska du dessutom hitta en där säljaren lovar sätesvärmen funkar så är marknaden ännu mindre och jag vill ha en fällbar (från cab eller coupe) - sådana vimlar det inte av. Och inte elinställningsbar. Oftast faller det på sätesvärmen då jag hittat kandidater. Hittar jag en fin förarstol svart sportskinn med E36 så får du köpa min där sätesvärmen är trasig men annars i gott skick - lite sliten i insteget så klart men smord flera gånger om året sedan jag köpte den för drygt 10 år sedan. Söker alltså en E36 förarstol fällbar (dvs fr cab eller coupe) i svart sportskinn MED fungernade elvärme. Ej elinställningar. Givetvis OK i skinnet och alla reglage och fällmekanismen ska funka. eller någon som för en rimlig peng kan fixa sätesvärmen i befintlig stol. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
och till rätt pris kan jag även byta upp mig från halvskinn till svart helskinn sport i touringen - samma där - fungerande elvärme, manuella men där ej fällbara framstolar, dvs från sedan eller touring. Där är jag i så fall intresserad av båda framstolarna och ett fällbart baksäte med mittarmstöd. Inte lätt det heller. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Men sätesvärmen kan väl inte vara så svår att laga om du tycker den är viktig? | |
|
Plocka av läderklädsel, montera nya slingor och sätta tillbaka det gamla lädret och få lagom spänn på det igen låter inte enkelt i mina öron. Lokala verkstaden vill inte ens ge pris på reparation. Jag tror inte det är så enkelt att få det bra. Om felet vore i kablage utanför stolen så vore det kanske enklare men nu är det inuti stolen. Har du provat att göra det? Vet du att du klarar det så frågar jag vad du vill ha för att fixa min stol? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
325cabrio: jag kan få en stol klädd av kunnig personal för en rimlig slant. men de är kompispris.. jag är mest bara ute efter sportstolen sen om de är värme i den eller inte har ingen betydelse. skinn eller tyg spelar egentligen inte heller så stor roll... skulle kanske tage sätet från min å panga i en vanlig stol, men nu är den såld, tror inte jag fått mindre för den om ja gjort så :S BMW ownz |
|
| Lägg en köpesannons här på autopower eller på PPFs fourm, Länk | |
|
Jag har haft köpes-annons efter förarstol här på autopower men utan napp. Men undrar om GE har tips på var man kan laga värmeslingor till en rimlig peng? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Nog borde det finnas en tapetserare/sadelmakare i din närhet som kan hjälpa dig? | |
|
Börjar bli kallt igen och värmeslingorna i förarstolens trasighet gör sig påminnd. Om man ska renovera befintlig stol - hur gör man då? Behöver man bara nya värmslingor eller sitter de limmade på lädrets insida? I så fall behöver man alltså nytt skinn med slingor. Någon som bytt och kan dela erfarenheter? Någon länk till DYI/mekartips eller kanske till och med en youtube-film? Jag är rädd att om man tar av skinnet så får man inte dit det nya lika spänt och snyggt som det var fabriksmonterat. Hur sitter skinnet i en sportstol - är ryggdelen ett skinn, sittdynan ett skinn och lårstödet en del? Ser ut som två delar här Länk Tacksam för tips! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Hade kunnat fått två stolar av mig, men nu har bilen gått på skrot!... | |
|
@gOry : Vilken skrot fick din bil - kanske de vill sälja till mej? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Någon skrot ute i Vallentuna, men de var ful färg, grön halvskin! RIP 320... Länk | |
|
Hej! Ni vet väl om att sportstol från E46 passar i E36 oxå? Man får öppna upp bakre högra stolfästet (bulthålet) med en roterande fil något och det är annorlunda anslutningar till stolsvärme. Men det bör inte vara nåt problem att mäta upp och få det att funka ändå. Mvh Petri |
|
|
Men om jag egentligen bara behöver ny förarstol blir det ju osymmetri med en e46stol på förarplats så då vill jag byta båda och skulle jag hitta det så blir det nog byte i touringen istället - fast då ska de ju inte vara fällbara. Dessutom verkar nästan alla e46or med sportstolar vara halvskinn - känns som att halvskinn var mode på e46tiden. Har själv halvskinn i e46an men hade hellre haft helskinn men köper man begagat så får man ta vad det finns. OCh sedan eventuellt byta delar efterhand. Har någon en svart sport helskinninredaning til le46 touring, delbart baksäte till rätt pris så hör av er om det också. Tack gOry men det skulle varit svart helskinn om jag skulle varit intresserad. Kanske man skulle ge sig på att försöka laga värmen ändå.... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.