|
|
|
|---|---|
|
Lyckades köra emot ena plattformen på macken när jag skulle tanka idag så ena bakfälgen fick några trista skrapmärken :-( Har läst positivt om Fälgfixarna i Helsingborg men det känns lite omständligt att köra 15 mil x 2 för att lämna och hämta en fälg. Kan någon tipsa om en duktig motsvarighet i Malmö-området? Tackar på förhand! | |
|
Fälgfixarna har inskicksservice, du ringer dom så skickar dom dig en adresslapp som du sätter på paketet och lämnar in på posten. 100:- frakt i varje riktning, riktigt bra del. Lämnade in en fälg som jag köpte på ebay som såg ut som en elips, trodde inte att dom skulle kunna fixa den men ack så fel jag hade! 1250:- inklusive frakt fram och tillbaka så var fälgen som ny igen. Jag kan varmt rekommendera! |
|
|
I Malmö kan du med gott samvete vända dig till SRM, Länk // Mvh Andreas |
|
|
SRM antar jag är de som tidigare kallade sig något som "Svets och Rikt"? Adressen stämmer i alla fall. Lät dom helrenovera mina M5 E39-fälgar med mycket gott resultat. Dom har även renoverat en M3 E36-fälgar till en kompis som även dessa kändes som nya efteråt. ___ //Ulf |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
SRM har jag också hört gott om. |
|
Stort tack för alla svar! Jag börjar med att kontakta SRM och se vad de säger. Någon som vet om man kan lämna in hela bilen eller tar de bara fälgen? I så fall blir det renovering först till hösten när vinterhjulen åker på. |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Jag har inte sett bilar inne på verkstaden men sedan vet jag inte om han har någon annan lösning. |
Karl-Hilding |
Om du inte lämnar i Malmö så finns Fälgfixarna i Hbg. Har lämnar 3 ggr där med ett 100% resultat. Var värt att åka totalt 35 mil cirka. |
|
Jag lämnade hjulen löst precis efter jag lagt på vinterhjulen. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Lämnade du in fälgarna med däcken på och vad kostade det isåfall totalt inklusive av- och påmontering av däcken? Renoveringen av Shadow/Black chrome är ju inte så billigt direkt :) | |
| Av- och påmontering av däck ingick iaf i kostnaden (runt 1000 spänn/fälg vill jag minnas) när jag fick två fälgar fixade på SRM. Resultatet blev 100 % MEN jag upplevde att lagningen inte är lika hållbar som fälgen i sig; 1,5 år senare hade lite av den vittrat bort. Sålde bilen sedan så jag vet inte hur det utvecklade sig därefter. | |
|
Länk Lämnade dom till fälgfixarna i Helsingborg tror dom tog runt 8000 med frakt för lack och frakt för 4 fälgar dom fick även laga något enstaka litet skavmärke Är 100% nöjd med resultatet snabbt gick det med |
|
|
Lyfter tråden... Hämtade idag fälgarna från SRM och resultatet blev fantastiskt bra! Trevligt bemötande av Filip som har firman. Kan verkligen rekomendera SRM om någon behöver renovera fälgar i Malmö-området! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.