AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
74.415

Uppdatera Navi Professional med hårddisk i E61 530d - 2009?

Sida 3 av 10
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

vad är din bils 7 sista nr i chassiet?

sl
31
sloven
BMW520D M-sport-11
Läs din power post
sloven
Bi
3.797
Bianca

Vad har du för epost?
sl
31
sloven
BMW520D M-sport-11
slovenaero@yahoo.se
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Bianca, om du kollar in denna tråd igen, så skulle jag vara intresserad av en kod med. Kan du kontakta mig via mail?
Daemondin@gmail.com

Pr
29
Proman
535dA Touring -09
Hej. Jag har just importerat en 535d 2009 med cic navigation. Jag blir lite konfunderad av alla olika förslag här. Om jag fattat det rätt så måste jag in på BMW för att få programmerat om i-drive till svenska, däremot navigatorn kan man uppgradera själv om man har filerna och någon kod. Har jag fattat rätt?

Kan någon hjälpa mig med koden och filerna?
Bi
3.797
Bianca

Proman...Helt rätt...

Har du själv importerat bilen från tyskland??från en BMW handlare?
Om ja,då skulle du bett BMW handlaren fixa svensk språkversion till dig...De gjorde han till farsan,helt gratis,ingick i köpet...svenska+14 andra språk..

Länk
Pr
29
Proman
535dA Touring -09
Jo jag hämtade den själv. Kom hem igår kväll :)
Det var en lite mindre handlare så han hade nog inga grejjer men hur som helst så slog det mig aldrig att fråga så nu är det racet kört.

Är sugen på att fixa navin själv iaf men då behöver jag nog lite hjälp :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grattis till nya bilen :-D

Lång första resa i nya bilen får man säga med tanke på din lokation!
Bi
3.797
Bianca

Grattis,..
E60/E61?
Pr
29
Proman
535dA Touring -09
Jo det blev 250mil. Puuh. Det är en E61.
Som det är nu så är alla menyer engelska och navigationen är liksom blandad engelska/tyska och verkar vara från tillverkningsåret.
bu
1
bubbabubba70
330d xDrive Touring -10
Bianca, har en nyimporterad 330 -10 med cic navi pro. Skulle behöva fsc kod för uppdatering till 2013 versionen. Om du kan hjälpa mig, eller någon annan, kontakta mig på bubbabubba70@gmail.com
Pr
29
Proman
535dA Touring -09
Som vanligt är man så het att man inte har tid vänta så jag grävde vidare och fick svar på mina frågor :)

Tänkte därför dela med mig av dom.
FSC koden fixade jag via Länk där jag kontaktade användaren sieras5 via mail.
Det kostade 50euro och tog ca 5min så kom koden och en länk till mjukvaran via mail.
DVD fungerade inte för mig, gnällde bara över oläsliga skivor. USB däremot fungerade bra :) (jo, koden fungerade)
Kontaktade också BMW i luleå som efter lite diskussioner kom fram till att det skulle gå bra att byta språk iom att jag har CIC versionen, frågan är väl vad det kommer kosta.
Navin skulle kosta 3500kr att uppdatera så då kändes ju 450kr för koden helt ok :)
Bi
3.797
Bianca

BMW ISTA och frikoderna så kan man byta språk utan nån hjälp från BMW..
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Sieras5 fungerar klanderfritt, har köpt många koder av honom.
Jag kan byta språk på CIC samt uppdatera programvara för den som bor i Stockholmsområdet eller har vägarna förbi.
cy
186
cyberkenth
330i Touring F31 2019
jag är jättesugen på att byta språk och röst på navin. Är det något man kan göra själva?

Cyberkenth
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Visst går det att göra själv, men man måste lägga en hel del tid på att få kabel och programvara att funka. Om du "bara" vill ändra språk i navin så rekommenderar jag dig att åka till BMW eller hitta någon som redan har en fungerande lösning.
Pr
29
Proman
535dA Touring -09
Ja, nu blev jag lite ställd. Menade BMW bara språket på navin månntro, jag tänkte att dom menade språket på hela i-driven. Är CIC bara navin och inte i-driven så kan ju inte det styra om man kan lägga in svenska eller inte i i-driven?!?

Jag har beställt en kabel som jag hoppas ska fungera till diverse kul.
INPA Ediabas K+DCAN USB Cable Interface for BMW D-CAN OBD2 OBD16

Den ska gå använda till diverse program ediabas, ncs expert osv.
Men även om jag får denna kabel att fungera så kan jag väl inte byta språk på i-driven själv eller uppdatera den, det måste väl till en del mjukvaror som är modellspecifika?
Jag är ingen guru på data men är enormt envis och kan läsa på om det krävs.
Kanske någon här har info om hur man går till väga för att nyttja denna kabel bäst?
Bi
3.797
Bianca

Givetvis menade BMW hela Idriven,och inte bara navispråket!!
CIC är hela idriven....

De prg som du syftar på kommer inte ge dig svenska,hur envis du än är,och hur mkt du än läser på
Bi
3.797
Bianca

LÄS tidigare inlägg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.