|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Sitter och funderar på om jag skulle investera i ett set R-däck. Kollar ju såklart rejsa, autopower (blocket) mm. Började tycka det var lite konstigt att jag bara hittar 225/40-18, inga 225/45-18 som det ska vara i originaldäcken. När jag sedan kollar på nya däck hittar jag inte 225/45-18 heller! Är jag blind? Tittar jag på fel sidor? Har fått höra att man man inte ska ha "för små" däck på bilen. Hur gör ni andra? mvh, S | |
|
Det finns E46 M3:or som kör 265 runt om för bästa turn-in, grepp, och ekonomi (rotera fram och bak). BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Kontakta Schmiedmann in Kungsbacka så får du råd och tips. Dessutom erbjuds rabatt till SC/CS-medlemmar eftersom Schmiedmann är samarbetspartners till BMWSC. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Ne, inte du som e blind, finns inte i den storleken :D Det närmaste du kan komma e nog MPSC i 235/40/18. 265or runt om är självklart det bästa, dock krävs det MYCKET camber fram för det, kör du bilen på gatan så är det förjävligt att köra runt med så mycket camber + att du behöver ju då även justerbara topplagringar... 245/40/18 runt om funkar däremot finnemangen. Kommer jag köra på så fort jag kört upp mina mpsc jag kör på nu. |
|
|
ok, fast de dimensioner ni pratar om är ju fortfarande "för små". Alltså, min mek menade att om rullomkretsen är för långt ifrån original (207,oo) så skulle det påverka bilen negativt, DCS'en bland annat. Är detta ett problem? Hur långt ifrån 207cm kan man gå utan att det blir problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.