|
|
|
|---|---|
|
Någon som har kollat på denna bilen? Känns som att priset är lågt! Antar att det är klädselfärgen och de höga milen som skrämmer bort presumtiva köpare? Länk Mvh. Richard | |
|
Varför skulle klädseln skrämma köpare?! Tycker det var snyggt! :) Alpina B8 Länk |
|
|
Står bilen ens i Sverige? Alla regskyltar är avplockade på bilarna i bakgrunden och så gör man inte i Sverige. Dessutom saknas regnummer på Blocket (ingen extrainfo). Firman är nystartad också. ------- //Lövet |
|
|
Bakgrunden skrämmer kanske mer, kommer från Estland. Verkar dessutom ha backat hit...;)) Länk |
|
|
Tråkiga bilder, Italienbil som står i Estland (ej reggad i Sverige, har kollat), felaktig årsmodell angiven, märklig annonstext med felaktigheter/okunskap/bristfälliga Svenskakunskaper. Är de främsta anledningarna till att den är kvar. Kan vara ett bra köp om den är i bra skick och med servicehistorik, utrustningsnivå är klart godkänd; Vehicle information Type Value VIN WBSPV91010CT93100 Type code PV91 Type M5 (EUR) E series E61 (M5) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine S85 Displacement 5.00 Power 373 Drive HECK Transmission MECH Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery VOLLLEDER MERINO/PORTLAND NATURBRAU (X3B1) Prod.date 2007-03-05 Options Code Description (interface) Description (EPC) S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrated universal remote control S322A KOMFORTZUGANG Comfort access S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S441A RAUCHERPAKET Smoker package S4MAA M MULTIFUNKTIONSSITZ FA./BEIFAHRER M multifunction seat S4MFA DYN. LEHNENBREITENVERSTELLUNG Active backrest width adjustment S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S601A TV-FUNKTION TV function S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional Code Description (interface) Description (EPC) S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S737A INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. Interior mouldings, Alu Shadow, brushed S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic belt warning S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Language version Italian S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S884A ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH. Operating instructions, Italian Code Description (interface) Description (EPC) S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Job order management "HEA" Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S302A ALARMANLAGE Alarm system S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S563A LICHTPAKET Light package S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite Stephan |
|
| Det är inte samma bil.. Kolla interiörlisterna.. | |
| På en bild har den alu-lister och på en annan trä? Något mysko är det... | |
| Ser jag fel eller saknas det inte en del av mittkonsolen? Tycker mig se ett stort, gapande hål under DVD-inkastet... | |
|
LLoydan, utav nyfikenhet, hur gjorde du för att hitta den i Estland? Sökte du på olika bilsidor tills du hittade en som verkade stämma? Hade du ringt på bilen innan och hade därför VIN eller reg. nr? |
|
|
Har ringt på den bilen, och den står i Estland hos en firma som köper bilar som bankerna har tagit tillbaka. Riktigt jobbig "säljarsnubbe" med begränsade svenskakunskaper som försökte berätta för mig att alla andra M5or på blocket var skruvade vrak och hans var det bästa som kunde köpas för pengar. Man skulle åka ner och kolla på bilen, sen skulle han fixa importen. Nej tack, då åker jag hellre ner till Tyskland och hämtar en själv. |
|
|
Sen för att komma fram till varför den inte blir såld är det bara kolla vad folk köper för bilar idag för att förstå varför en 500+ hästars V10 är sjukt tungsåld. |
|
|
Min vinkling: Jag har stående sökningar på Blocket - och denna har inte kommit upp! Varken som M5:a, eller kombi med 300+ hk, eller på de senaste inkomna BMW. Är det Blockets mobil-app som inte lyckas sortera in denna bil i någon av kategorierna, eller är den felaktigt inlagd? I vilket fall skulle jag inte köpa bilen, om jag inte fick se och provköra den. Ett plus är ju dock att de har lagt ut VIN. //CF |
|
|
Om du använder Blockets bilmärkeslänkar för din bevakning (dvs klickar på märket och inte bara skriver sökord) då får du bara träff på de bilar som har korrekt regnummer. ------- //Lövet |
|
| Så den ligger inte ens som BMW? Kan man inte definiera bilmärket själv? Nåja, inga stora problem direkt. | |
|
Förklarar lite varför priset är lågt. Jag tror lite som Stephan 735i att det kan var ett bra köp, om man kollar upp den ordentligt, men det känns ändå lite riskfyllt. Dessutom vill jag ha svart klädsel och så gör det inget om dom sjunker lite till i pris:) Bör vara några stycken i december som ligger runt 250 tkrmed lite tur. Mvh. Richard |
|
Karl-Hilding |
Tycker också att Mfemman är skitsnygg med en snygg skinnklädsel! Mycket bil för 250´!! Huvaligen... |
Karl-Hilding |
Men de skriver" Ny koppling" Är det koppling på en automatare när den har SMG Paddlar med speed shift? |
|
Ja den har vanlig torrkoppling och en manuell växellåda som styrs med en avancerad dator som styr växlingarna och kopplingen. Mvh. Richard |
|
|
groggyfroggy: Nej bilen i annonsen är inte kategoriserad som BMW i Blockets bevakningar eftersom handlaren inte angett något registreringsnummer. Men det känns lite som ett sidospår. Förklarar bara varför den inte dyker upp i bevakningarna. Om du vill att den ska göra det får du skapa en nya bevakning där du inte väljer bilmärke men skriver "BMW M5" (inom citationstecken) i sökrutan bara. Årsmodell osv kan du välja ändå. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.