|
|
|
|---|---|
| Då min e61 kommer bli såld idag har jag börjat leta efter en annan. Fastnade vid en 530d XD med 5100 mil och 2009. Då jag alltid kört bara bensindrivna bmw och inte ens provat diesel bmw kan ngn snäll upplysa mig om skillnader ? T.o.m kanske ngn har redan varit och tittat på bilen i frågan. Tacksam för allt feedback. | |
|
Länk till bilen? Det är ingen stor skillnad mellan en disel och bensinare idag. Utvecklingen har gått framåt till diselbilens fördel. E |
|
Karl-Hilding |
Vad hade du tidigare? 520, 523, 525, 530, 545? |
Karl-Hilding |
Har kört 530d ett tio-tal mil. Och 330d lite mer. Mycket trevligt!! Lovar att du kommer att bli nöjd. Ett kraftif kraftflöde från 1000 rpm och de är högt växlade vilket betyder att vid 2000 rpm så blir du av med ditt körkort såvida du inte kör på motorväg med 120 km begränsning. Fö så har en kompis en 530xd -10 som han är lyrisk över!! |
|
Hej! hade eller har fortfarande 530IA 06:a då köparen hade inte dykt upp trots avtalat tid. I värsta fall blir man rikare om handpening. Tyvärr, bilen jag siktade på är borta också, ja veckan börjar alltid på måndag. Micko |
|
Karl-Hilding |
Det var ju tråkigt för dig. Men du behöver inte vara orolig för att byta "ner" dig till en 530d. Hur mycker var handpenningen? lol Men nu tror jag inte att du kan behålla den... |
| En handpenning är ju enligt lagens mening till för att täcka säljarens eventuella kostnader och förluster i samband med att han håller bilen åt den som erlagt handpenningen och det finns således ingenting som säger att man ska betala tillbaka den om köparen inte kommer osv. | |
|
Får nog vänta ett par dagar för att det kan ha hänt ngt. Det vet man ju inte. Telefonen är döv iaf. Om inte ska man hoppas på att det dyker upp en anna köpare. |
|
| e34brilliant: Det beror ju alldeles på hur mycket handpenning han lagt. Den är till för att täcka hans faktiska kostnader, så han kan mycket väl vara tvungen att betala tillbaka en del av summan. | |
| Är inte 30XD törstig? | |
|
Beträffande handpenning har även jag bestämt för mig att den ska täcka faktiska kostnader, den är inget man bara får behålla. MVH Robert |
|
| Hur visar man faktiska kostnader tagit ledigt från jobb för att göra affär kostnad för annonsering ev förlust av annan spekulant blir nog svårt att bevisa den faktiska kostnaden frågan är ju då vem som har bevisbördan säljaren eller köparen ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.