AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.453

Premium Selection - har ni haft någon nytta av det?

ma
37
marpeto
BMW 520D E61 2008 M-Sport
BMW 320D F30 2013
Har en BMW 520D Touring 2008, som om en vecka passerar den 1-års förlängda garantin på Premium Selection. Just nu har BMW annonser om hur "fantastiska" dessa bilar är som "genomgått vårt omfattande certifieringsprogram som liknar den kontroll som varje ny BMW går igenom när den lämnar produktionsband". "Varenda vital del på bilen har granskats ur ett 360-perspektiv, slitna delar har bytts ut, eventuella lackskador har åtgärdats och hela bilen har genomgått en recond".

Kan bara konstatera att det "glömde" BMW i Göteborg (lackskador och reconden, och slitna delar vet jag inte). Frågan är - har ni haft någon nytta av den 1-års förlängda garantin, och är det något (kostsamt) som man skall kolla upp innan garantin går ut? Med min nyvunna erfarenhet av BMW så lär de ju inte tala om det för en i förväg precis...
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
kabelstammarna till bakluckan. fick det bytt på båda sidor några dagar in innan min premium selection-garanti gick ut. skulle gått på 12 - 14 000 kr annars. Jag har dock hört att denna reparation oftast nekas på garantin då det ses som en förslitningsskada.
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Jag lät Mechanum göra en utökad kontroll när jag gjorde service. De hittade en illa åtgärdad lackskada på nakre kofångaren. När jag kollade med BMW originalförsäkring visade det sig att skadan var anmäld men inte åtgärdad som försäkringsärende. Detta borde BMW sett endera vid ren granskning av bilen eller genom att granska handlingar - om man nu skall utge sig för att Premium Selection skall vara så bra som man säger.

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.