AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.647

Ditec lackkonservering.

Går i tankarna om att lämna in min m3a på lackkonservering hos ditec.
Aldrig varit i kontakt med dom tidigare så har ingen som helst erfarenhet vad slut resultatet blir. Någon som gjort detta på sin bil om kan ge lite feedback?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Resultatet beror helt och hållet på vem som gör jobbet. Tyvärr säger Ditec-loggan inte så mycket om vad det är för folk som gör jobbet. Jag har lämnat in på Ditec och blivit besviken och jag har också lämnat in på både Ditec (samma ställe men annat folk som gjorde jobbet) och MrCap och blivit tokigt nöjd.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det enda sättet att veta om den firma du tänker använda är bra är att ta referenser. Skylten på butiken säger inte så mycket...

----
BMW CS #6212
Men om vi säger att det blir ett bra utfört jobb. Skulle ni säga att det är värt att göra en lackkonservering då?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag har testat både ditec och vanlig 2 komponent försegling och jag märkte ingen skillnad mer än att ditec är dubbelt så dyrt:-) lacken blir otroligt blank och lättvättad men resultatet beror oxå på hur slite lacken är..räkna tex inte med att alla tvättrepor mm försvinner. Ditecs lackgaranti efter behandling gäller ju bara om bilen är nästan ny tex. /Peter
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bleeding>> När det har blivit bra utfört har jag känt att det har varit värt pengarna, absolut. Just som peddan säger, det blir blankt och fint och lätt att tvätta. Sen finns det säkert andra lösningar också, som kanske dessutom är billigare.
Hade tänkt göra lackkonserveringen på ditec i östersund. Någon som varit där tidigare. En stor anledning till att jag funderar på göra en lackkonservering är pga av att bilen är carbonsvart och rätt svår att hålla ren. Om man inte ska göra just en lackkonservering vilken annan lösning ska man isåfall välja?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Just lackförsegling använder man för ett långvarigt skydd, sen om det verkligen håller 18-24 månader tål att fundera på:-)

En vanlig polering är ett billigare alternativ men det håller inte lika länge.

Vi har en rekondare här i stan som tar ca 2500 kr för en lackförsegling med nånting som heter silver seal 2. Det tyckte jag blev väldigt bra.

Jag lägger gärna 2500 kr en gång om året för att få bilen riktigt blank/lättvättad och mer tålig mot sol/osv.

MVH Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.