AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
962

Slutrör i blänkande silver!

krukan6
Har varit inne på BMW och beställt ett slutrör till min 328i E36. Det kostar 213kr. Rätt billigt tyckte jag. Sen hörde jag med Palle här på forumet och han hade köpt ett hos BMW för närmare 400kr.

Min fråga är: Är det nån som vet om BMW har olika modeller på dessa eller om de olika BMW säljarna kan ha olika priser.

bmwtouring.hogdata.net
ErikNilsson
Har du bara köpt ett slutrör menar du? För på 328 så är väl 2 blås original??? Eller till priset 213:- så fick du till bägge?

Hur monteras det?
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
krukan6: Nej för två rör 380:- på BMW, du vet 328:an har två utblås :-)

Erik Nilsson: Dom monteras över originalutblåsen.

//Palle
krukan6
haha, kan meddela att jag har hämtat dem nu och
det var självklart 2st och de kostade bara 191kr. Blanka och fina!

Olika BWM butiker kan ha olika priser kanske då?!

bmwtouring.hogdata.net
Visa användare
422
Palle
krukan6: Hmmm, det var märkligt, skall undersökas, det kan faktist skilja i pris på BMW, tex. Velourmattor i Malmö kostar 1200:- och här i Helsingborg 1400:-

//Palle
krukan6
Du ser. Trist att det skall vara sådär. Iaf, nu är de monterade och sitter där fint och blänker.

Fast jag har en känsla av att det är lite löjligt med så kallade "atrapper" eller hur tusan det stavas.

bmwtouring.hogdata.net
Visa användare
422
Palle
krukan6: Japp lite fjantigt kanske, men betydligt snyggare än original, det stavas atrapper, helt rätt.

Synd att du inte kommer till Knutstorp, du missar verkligen något.

Kommer du när vi skall ha nästa touringträff?

//Palle
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag har en "atrapp" på min 540 också, köpt på BMW för 200 kr - inklusive montering! =) Vissa kanske tycker det är fjantigt, men det är bra mycket snyggare än ett rostigt original-ändrör.

Här kan ni läsa mer om "atrapper" på en annan tråd:
Länk

roadZter
krukan6
ja, jag kommer om jag kan som troligen är 100%.

bmwtouring.hogdata.net
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
kan det inte vara så¨att det är olika typ av rör oxå?? kanske inte samma sort.. eller??
mvh Daniel

Finns på icq: 60288954
krukan6
Han på BWM här sa att det bara fanns en modell så det är väl så då. Han verkar kunna sin sak.

bmwtouring.hogdata.net
bmweee
Alla har ju olika åsikter om grejjer, själv tycker ja att det ser lite löjligt ut med en atrapper. tar hellre ett 3" rostfritt rör och svetsar fasst och putsar upp går på ungefär en femma och en fimp=)
krukan6
Jorå, förstår att det är roligare med riktiga saker men när pengarna inte räcker till så får detta duga tills vidare. Jag skall köpa ett sportavgassystem så småningom. Inom 1-2år iaf.
Den tiden skall jag inte åka runt i en fin bil som har ett rostigt slutrör. Så äre.
Sen ett 3" rör är rätt onödigt på en bil som inte är väldigt trimmat. Jag tycker nästan det ser fult ut med så stort. Stor bil, stort avgassystem.

bmwtouring.hogdata.net
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.