|
|
|
|---|---|
|
Har nu pillat ett par dagar med min bil, en 330i e46.... Bytt lite slitdelar och dåliga komponenter. Idag när jag var färdig körde jag hem och bilen bara ryckte några gånger och la av, jag rullade den sista biten in till kanten och stängde av bilen. Startade två gånger till och dog sen ville den inte längre...hmmmm Jag blev lagom glad. Efter lite koll tyckte jag att det var soppatorsk trots mätaren visade lite mindre än en kvarts tank.... ville tro mätaren men macken låg 100 meter bort så jag gick och hämta 5 liter bensin, fyllde och bilen startade direkt. Rullade givetvis in till macken och fyllde fullt. Mätaren följde med till full tank, körde hem utan problem. Min fråga är vad som skall bytas nu? Måste väl vara mätaren som jävlas? Hur hittar jag rackaren? Kopplar upp bilen mot dator imorgon men har ni några förslag? | |
|
byt ditt bränslefilter,man vet inte om den dragit upp lite skit från tanken |
|
|
Jo, det tänkte jag på :) |
|
|
På e39 finns det en "sugstrålepump" som sitter i tanken. Denna pumpar bränslet över till andra tank-halvan/kardantunneln. Om pumpen är trasig så lägger bilen av när det är ca 15-20 liter kvar. Sök gärna i forumet... /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.