|
|
|
|---|---|
|
Hej, en brådisfråga! Jag tänker spika en reservation på en fin X5 från 2008 som tyvärr saknar navigering - den har dock bluetooth till mobilen och annat som jag vill ha och är i kanonskick. Kan man eftermontera den större skärmen med navigering i bilen?! Tack på förhand!! | |
|
Hej. Har precis eftermonterat i min 2008 x5. Det som är extra festligt är att det är den nya hårddisksbaserade navigationen. (CIC) gammla heter (CCC) Kan även lagra musik på hårddisken. även video in motion ingick så man kan se på dvd medans man kör. Köpte mitt kitt från bimmerretrofit.com inkl. backkamera och combox media kostade det 27000:- då fick jag montera det själv. Med combox media fick jag även internet funktionen så jag kan surfa i idriven Värt varenda krona. Men tog några dagar att pyssla ihop. mvh Daniel |
|
|
Tillkomm ca 1500:- i tullavgift även bara så du vet. /D |
|
|
Stort tack Gurkan! Låter bra! :) |
|
|
Det går att göra själv/med lite lokal hjälp med kodning/programmering och komma bra mycket under 27000 kr.... Skicka PM om du vill ha tips! |
|
|
Hej. i priset jag angav ingår all kodning och programering. Går väl att komma ner lite om man köper delar från ebay Köper man från ebay så passar inga kontakter heller. Då är inget förberett det jag köpte var enbart plug and play. Samt att det jag köpte följer det med installationsinstruktion hur man plockar isär bilen mm det kan ju vara värt lite också:) Verkstaden tar ju minst 1000:-/timme om man ska vara där och med lite special då så kan det lätt dra iväg. Eftersom att installera CIC navigtation på en 2008 e70 inte funkar om man frågar BMW. Inte min lokala BMW handlare iallafall. Ska man enbart ha CIC nårddisksbaserade navigationen ligger den på ca 17000:- inkl. kodning och frakt från bimmerretrofit.com Det extra jag köpte kostade ca 10000:- extra Billigaste man kan köpa CIC navigation på ebay är 1400dollar då kostar det 950dollar extra för kodning och nyaste kartorna och svenskt språk som man självklart vill ha. blir ca 16000:- känns helt klart värt 1000:- extra och köpa från canada då dem enbar jobbar med eftermontering av saker på just bmw mvh daniel mvh Daniel |
|
| Men de här grejerna är ju förmodligen stulna från början! De stjäls från bilar i bl a Sverige och skeppas sedan "österut". Där säljs de antingen direkt på Ebay eller vidare via Ebay till "återförsäljare" som kompletterar med kablage etc. Stor varning! | |
|
Vill bara tillägga att denna firma jag handlat av är en seriös firma. Är motsvarande ett aktiebolag fast i Kanada heter det Inc. Finns en hel del andra firmor som tar bra mycket mindre för att göra detta och dessa är mest i öststaterna. Där handlas det säkert med mycket stulna grejor och då även en hel del från sverige. Delarna jag köpte från Kanada kommer från krockade bilar samt att dem köpte in trasiga delar från bmw och själv reparerade dem för att sedan sälja dessa vidare. Det ingår dessutom 1års garanti på alla delar JFYI /mvh Daniel |
|
| gurkan/Daniel! Vet du om det är som RealOEM säger att GPS-antennen redan är förmonterad i hajfenan på E70? | |
|
Hej Enligt dem jag köpte grejorna ifrån så finns det inte standard. Finns att köpa standard men går lös på ca 4-5000:- efter vad jag hört på bmw. Men jag köpte en pirat antenn från ebay ca 600:- med frakt Sök på "fakra gps anntenna bmw" så hittar du ett antal. Men köp inte dem billigaste det gjorde jag först men det var inte hundra och kunde tappa mottagningen ibland. Kulle vara kul om någon vet om det sitter standard i bmw hajfenan fast man inte beställt från fabrik. |
|
| Men du har inte monterat (pirat-)antennen i hajfenan? | |
|
Nej har ej installerat den. Men har kollat runt lite idag och tänker nog beställa den Finns oem antennen på www.bimmer-tech.net Blir snyggast och slipper ha en extra antenn på taket. mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.