|
|
|
|---|---|
|
Undrar om bilen har shadowline lr inte? den har svarta lister runt rutorna men krom resten. Sen är den omlackad till atlantic blue sa säljare men jag är osäker. Hur kan man få tag i utr listan? Länk Länk | |
|
Hej Har en Shadowline-88.På den finns inte en kromlist. Den är iofs svart,om det har någon betydelse vet jag ej. Mvh. |
|
|
Hej! Här är de uppgifter som finns att hämta på Länk : Fordonsuppgifter Chassinummer WBAEC510001275755 Typkod 5351 Typ 635 CSI (EUR) E-modellserie E24 () Serie 6 Typ COUPE Styrning LL Dörrar 2 Motor M30 Cylindervolym 3.50 Motoreffekt 0 Motor HECK Växellåda MECH Färg ROYALBLAU METALLIC (198) Stoldynor (0227) Produktionsdatum 1988-04-28 Extrautrustning Kod S291A BMW LM SCHMIEDERAD/KREUZSPEICH BMW-LM-fälg, krysseker 2 delar S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Ytterbackspegel / uppvärmt förarlås S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Vindruta grön glas grönkil S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Skjutbart lyfttak elektr. S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S530A KLIMAANLAGE Kimatanläggning S668A BMW BAVARIA C EXKLUSIV Radio BMW Reverse RDS S675A BMW SOUND SYSTEM Ljudsystem S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Baksäte i tyg S886A AUSSTATTUNGSUMFANG VORFUEHRWAG Bordliteratur holländisch /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Tror översättaren har lite att jobba på: S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Baksäte i tyg hehe Men bilen ser riktigt fin ut. Hoppas den är så bra som den ser ut på bilderna och att läge ges att se mer på nära håll framöver :-) |
|
| Såg det jag me, Hehe. Konstigt att inte läder och nivåreg stod me. Tyvärr är bilen omlackad och den har spruckit vid dropp listerna och rost har kommit under lacken. Så en hellack är nog på listan. Så därför funderar jag vad det är för färg? Som sagt han sa att det är en m635 färg som bara kunde beställas 88-89. Tror själv att den är tobagoblå. Bilen hade stått i 6 år när jag köpte den så det är lite att greja me. Får bli ett vinterprojekt kanske man kan visa sig mera nästa sommar. Vill ha tag på andra split fälgar med fälgbana också. | |
|
Tobagoblå? ROYALBLAU METALLIC (198) står det ju - eller är det fel det med? Listorna är ju inte lika omfattande på de äldre bilarna, i alla fall jämfört med listorna till de nyare... Stolarna och fjädringen kan ju blivit utbytta av tidigare ägare - konstigare saker har ju hänt! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Jo jag vet att den har varit royal blue men den är omlackad. Och den är mycke ljusare är royal blue. Tror inte att den är ombyggd men det vet man ju inte. Hur vanligt var det med sportstolar i skinn med minne? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Atlantis blau 207 fanns på Europeiska M635 88-89, ingen Atlantic blau vad jag vet...de fanns dock på tidigare modeller. Shadowline står tyvärr inte med som tillval på listorna där de beställts från fabrik (På 635/M635) Så här ser listan ut från BMW: VIN long WBAEC510001275755 Type code EC51 Type 635 CSI (EUR) Dev. series E24 () Line 6 Body type COUPE Steering LL Door count 2 Engine M30 Cubical capacity 3.50 Power 0 Transmision HECK Gearbox MECH Colour ROYALBLAU METALLIC (198) Upholstery SILBER LEDER (0227) Prod. date 1988-04-28 Order options No. Description 291 BMW LM SCHMIEDERAD/KREUZSPEICH 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 530 AIR CONDITIONING 668 BMW BAVARIA C EXKLUSIV 675 BMW SOUND SYSTEM 682 RADIOANTENNE AUTOMATISCH 886 AUSSTATTUNGSUMFANG VORFUEHRWAG Mvh Patrik |
| Okej. Tror ni det är atlantis blue? lappen med utr koderna brukar vara under nån av fram stolarna väl? | |
|
Hej och grattis till en snygg e24! :-) Lappen med utrustningslistan brukar sitta under den ena bakstolen. På passagerarsidan om jag inte minns fel. Men om du lackar om den så är ju Royalblå med ljusgrått sportskinn inte helt fel. mvh Fredrik |
|
| Är kluven i saken med lacken. Original är ju alltid bra, men jag tycker att denna färgen är mycket snyggare. Men tyvärr har dom inte lackat motorutrymmet och inte gjort nått jättebra underarbete heller. Blir att slipa ner MYCKE.. Ska kolla under baksätet i morgon. | |
|
Har inte hittat nån lapp men har inhandlat lite grejer. Har köpt mig oz vega 17x8,5. Fälgar som jag ska renovera. Frågan ä om dom ska bli silver eller guld? Och vad tycker ni jag ska lacka om bilen i för färg isf? Länk |
|
|
Helrätta fälgar du fått tag på! :-) Jag tycker att du ska behålla det useende fälgarna har idag. Silver med polerad kant. Snyggt också med svart ytbehandling på bultskallarna! Om du inte gillar Royalblau, varför inte lacka den i Dunkelsaphirblau? dvs Alpinablå! Det är snyggt och lite ljusare än Royalblau. mvh Fredrik |
|
|
Jag tycker också det ä snyggt med silver mot denna färgen. Det jag funderar på är ur investerings Synpunkt, hur mycket bättre det är den dagen det är dags att sälja med original lack? Mot en mörkare blå som royal blå tycker jag det ä snyggt med guld nav. |
|
| Sälja...??? Snart kommer du också ha två i garaget :-P | |
| Är tyvärr ingen person som gifter mig med prylar=) Men denna har jag tänkt att ha kanske 10år iaf. Och ha som en investering. Men för att man ska ha kvar bilen så länge måste man va nöjd med den. Och jag tycker att den färgen den har nu ä jävligt snygg. Så det lutar åt att det blir en omlack i samma färg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.