|
|
|
|---|---|
| Tänkte möjligtvis om de går att demontera bort allt som behövs och lossa bultar m.m för att få ut motorn ur bilen! Gör detta ute på gården, därför jag undrar om de går att lyfta ut den utan att behöva meka under bilen. Alltså kan ju höja den litegrann med domkraft, men huvusaken är att de ska gå att göra ute på gården utan varken smörjgrop eller lyft! Tänkte att man gör klart så att allt är löst och de bara är att lyfta som återstår! Sen tas motorn till en kompis och där renoveras den eller så blir de ny motor! Nån som har en fin m20b25/b27 till övers? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är växellådan redan borttagen så går det att lyfta ur en M20B25 utan någon direkt insats underifrån. |
| De var de jag tänkte på, kommer man åt att lossa växellådan ovanifrån? Antar att man måste under bilen? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Du behöver lossa kardanen också - annars kan det bli lite snårigt :-) Jag är ganska säker på att avgassystemet måste bort för att komma åt och även att kunna sänka växellådan på det sättet så man kan vinkla motorn så kraftigt att man kan få upp motor och växellåda som ett paket. Jag är inte så säker på att man kan vinkla motor+växellåda på det sättet man vill medans bilen står på alla fyra hjulen i normalt läge. Du måste ju även koppla loss slavcylindern från växellådan. Och kabeln till backgivaren. Du måste ju lossa kardanens stödlager, för att kunna vinkla bort den. Och när du lossat bakre fästet till växellådan så måste du ju ha support (typ domkraft) för att stödja den och även kunna sänka den steg för steg. Kort svar : Nej, du kommer inte åt allt du behöver lossa med bilen på parkering. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.