|
|
|
|---|---|
|
Nu är tummen hela vägen ur r**en så nu letar vi aktivt efter en BMW 320d xdrive -09-> alt en X3 -08->. Köper gärna en med automat men det är sekundärt i sammanhanget. Min fråga är om det är nåt speciellt man bör kolla på gällande 320xd med tanke på just fyrhjulsdriften. Har innan haft Subaru och där var det viktigt med däckmönster som inte skulle diffa mer än 1 mm. Vidare har jag läst om t.ex. äldre Volvo där vinkelväxlar kan paja bara så där osv... Har BMW några kända brister eller annat man bör tänka på? Har tänkt mig en bil, om jag nu hittar nån, som har rullat max runt 10k mil. | |
| Jag hade en 320i från 2006 och nu en X3 2.0d från 2007. Köp en X3 tycker jag om du på något vis har nytta/behov av framkomlighet. Jag blev less på att E91:an var så låg men hade som skrivet inte fyrhjulsdrift på den. Supernöjd med min X3. | |
| Jo jag tycker X3 är trevlig att köra och går bra på vägen - och jag har nytta av fyrhjulsdriften med oplogade grusvägar osv... Det tråkiga med X3 är att den ser så gammal ut och är tämligen skitful =), men jag körde o andra sidan Subaru för inte så länge sen och det är inte heller den bil man köper för utseendet direkt =) | |
|
320d verkar ha haft problem med huggande koppling enligt trådar här på AP. Osäker på om problemet också existerar på xdrive, eller om det gäller enbart rwd. Automat är väl annars att föredra, speciellt i kombo med diesel. |
|
| Satsa på en Automat så slipper du riska huggande koppling och för det andra så är diesel+automat den bästa kombinationen. | |
|
Om du har råd och tänkt ha bilen lite längre tid (säg minst 5 år) tror jag att du ska satsa på att köpa en helt ny 320dxa. Finns riktigt mycket lagerbilar nu som man säkert kan göra en mycket bra affär på. 320dx har fortfarande väldigt bra andrahandsvärde så tror faktiskt det rent av är en bättre affär ekonomiskt att köpa en helt ny eller nästan ny. Dom verkar ju kampanjas ut nu för 329 000 inkl advantage utrustning som åtminstond enligt mitt tycke innehåller allt som behövs i utrustningsväg. Kan säkert göra 10% ytterliggare på det vilket gör att du hamnar på 300 jämt och sett över säg 5 år så är det nog bättre än att köpa en 2-3 år gammal som gått 4000-5000 och bara har nåt år kvar på fri service och vagnskada, för 240-250. |
|
| Ser nu ut att bli en X3 2,0D 177hk -08 med automat för strax under 200k med bra utrustning och låga mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.