|
|
|
|---|---|
|
Har problem med skinnsäten som är hårda! Själva skinnet är väldigt torrt och hårt på de ytor som används. Känner man på sidan mot mittkonsolen t.ex är det jättemjukt. Har använt massa BMW Läderlotion men det verkar inte göra annat än att torka ut skinnet ännu mer. Vad ska man göra? | |
|
Testat produkter från Gliptone? |
|
|
Nej, har bara testat BMW eget sk*t, Carnu-B Coconut Creme & nåt lädergrejs som fanns på en hästbutik som dom garanterade skulle mjuka upp sätena. Men det blir ingen skillnad alls vad jag än testar känns det som! Så Gliptone är mirakelmedlet jag behöver? Läste nåt om Ekololja, någon som har erfarenhet av det? |
|
|
Gliptone är bra,men Tip Top Läderbalsam är ännu bättre.. Kan verkligen rek detta e34briliant Länk |
|
|
Kokosfett Bivax och Lanolinolja lär mjuka upp dina hårda säten kan jag lova dig.. kan maila dig lite före+efter bilder om jag får din epost. jag smörjer in mina säten ca 6 ggr/säsong april-nov,men nu har jag en cab,och sätena blir ju mer utsatta för vind,sol,damm m.m än en bil med tak |
|
Karl-Hilding |
Vi har haft 3 BMW med skinnstolar 97-03 och alla dessa hade hårt skinn. Längesedan jag upplevt ett mjukt gott skinn faktiskt. Vår 530 har ett relativt mjukt skinn men så är det kanske bättre kvalitet på komfortstolarnas skinn. Smörjer också in 2 ggr/år men med IKEAS skinnolja. Funkar bra!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.