AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.521

Laddlampan lyser direkt man kopplar på bat. 635 csi

Mr
69
Mr moberg
635csi -88
Är nyligen ägare av en 635csi -88 som har lite problem. Det första är att batteri lampan lyser direkt man kopplar på batteriet? Den går inte rent på alla cyl heller men det ska jag gå över fördelar lock och tändstift. Funderar även på vart man får tag på nya njurar?
Mr
69
Mr moberg
635csi -88
Nu har jag kollat alla relä i motorutrymmet och ingen släcker lampan. Och dom tre vid pedalerna. Ett svart lite större ligger det spänning på för det klickar det i när man plockar bort det. Men lampan lyser lika. Det ligger spänning på båda anslutningarna bak på generator med. Har provat att koppla bort tändningslåset utan resultat.
Mr
69
Mr moberg
635csi -88
Glöm det med det relät vid pedalerna. Fick se på elshema att den va till innerbelysningen. Men Har någon nån ide´?
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Vet du hur laddkretsen är kopplad?
Funktion: plus från batteri till tändlås till laddlampa och vidare till laddregulator som jordar så lyser laddlampan.
Vid laddning slår regulatorn om så att plus kommer även där mot lampan från generator.Då slocknar laddlampan för att det är plus på båda sidor om lampan. troligt fel: dålig regulator eller slitna kol som sitter i regulatorn.
Enkelt och billigt att byta.Om inte annat vet du att det är nytt och frächt.

Mvh Jonas B.
Mr
69
Mr moberg
635csi -88
Har tagit ut kolen och kollat och dom ser bra ut. Men grejen som dom sitter i var varm när jag plockade ut den.
Ska ta ut hela generatorn och lämna in. Gissar att det är korttis i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.