|
|
|
|---|---|
frasse2 |
Hej! Jag har ett knepigt kylproblem. Bilen en 735iL -88 kyler för bra när utetemperaturen är lägre än ca +15-20 grader. Körde i kväll/natt norrut till Umeå och när det var varmt ute +20-28 grader låg tempmätaren perfekt i mitten men när den norrlänska kvällskylan satte in ca 13 grader sjönk motortempen ned mot blått. stannade bilen på en p-ficka och då steg tempen mot mitten igen. det hela upprepades idag mitt på dagen inga problem men på kvällen svårt att hålla tempen. det går ej åt någon kylvätska och är heller ej något tryck i systemet. (provade att lufta på skruven på termostaten men det verkade bara komma luft). |
|
jag hade det problemet, och när jag skulle byta termostat så saknades den. Att bilen går för kall är troligtvis termostaten |
|
| Med största sannolikhet är det termostaten som behöver bytas. Den är inte så dyr heller, kostar några hundra. Inga problem att byta den. Mitt tips är att se till att få den bytt snabbt, det sliter extremt mycket på motorn att köra när tempen är på det blåa fältet. | |
frasse2 |
Köpe en ny termostat och öppnade termostathuset för att byta, då saknades termostat på min bil också. Med en ny termostat ligger mätaren ny bergfast i mitten. Tack för hjälpen. |
|
Någon som vet varför folk verkar plocka bort sina termostater? Det är ju inte så dyrt att byta dessa, eller kan det bero på att de har en kass acfläkt? Min fungerar inte just nu och när man har ACn på så klättrar tempen lite grand om man inte är försiktig... |
|
|
Troligen finns det för många hobby mekare med någon o botlig sjuka. Att ta bort thermostaten gör man endast som NÖD lösning efter vägen om den skulle paja. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
ha ha ha :) De borde skjutas. Man kan ju inte hålla på att vandalisera en ½ miljonsbil hur som helst... |
|
|
Vi var och köpte en termostat till våran 850ia härrom dagen och den gick på 628:- på bmw och från min sida tycker jag att man skall köra med orginaldelar till en Bmw eller ni kanske inte håller med mig... Peter Gbg |
|
|
Orginal ÄR bäst utan tvekan ,Men att handla på BMW eller Motornord är samma sak men motornord är oftast lite billigare, skulle alldrig köpa en del på tex haha Biltema eller liknande och då spelar det ingen roll hur lite pengar jag skulle ha då får nog bilen stå... Mekonomen har ju tyvärr lite delar till just 7 serien synd för jag har bara bra att säga om dom och dom har bra kvalite på sina produkter som jag vet.Fick handla en del till min förra bil som var en Audi.. Ha det så gott nu skall jag packa bilen och åka till Uppsala. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.