AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.224

m3 e36 går på 4-5 cylindrar!

Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
Hoj!

Har en bmw m3 e36 -94 som jag nyligen bytt mellansatsen på m.m pga spricker och skit i det gamla systemet, vet ej funktionen på varken lmm eller lambdor.

Han går skit på tomgång och något bättre på högre varv, går på 4-5 cylindrar.
har komptestat den och det är ingen cylinder som är under 12,5kg.

har provat rycka tändspole kablar och ger inge direkt utslag på 5-6 cylindrarna och har även bytt plats på tändspolarna till dom jag vet funkar/ gett utslag, Sitter nämligen nått sketet eco chip i styrboxen som jag vet tidigare ägare har ordnat och nu till min fråga.

Kan det vara chippet som är boven i hela skiten? eftersom bilen går inge annorlunda / ger nån form av tomgångsändring när jag rycker cyl 5-6 kablagen? och isåfall är det ju kört om chippet nu är lött då måste jag köpa ny styrbox och är det nån som vet var detta går att hitta utan att bli bankrutt?

tack på förhand !
Har svårt o tro att de skulle va fel på chippet. om den gick på alla 6 cyl när du köpte den?
Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
varför inte? den styr ju både bränsle och tändning :)
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Låter som du har insugslekage, troligtvis vid 5an-6ans insugsrör (om du menar att cylinder 5 och 6 inte funkar)

Hål på nån slang el packning.
Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
nja, kört med startgas överallt utan framgång eller tomgångs ändrig, och startgasen fungerar eftersom jag provade direkt mot luftburken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.