|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Mellan 5-35k. Beror ju HELT på skick interiört och exteriört samt status på chassikomponenter (de flesta bör ju vara bytta, är det dags för byte igen snart eller är allt fräscht osv). "mkt bytt" kan vara helt olika innebörd beroende på vem man frågar. chassi går ju t.ex. att köra genom besiktningen fast väghållningen sedan 10000 mil är i Stenabåtsklass och helt fötslappat. | |
|
Kollar man på blocket så är denna bil den man kommer närmast trådskaparens bil fast denna är manuell och han vill ha 39 000:- Länk BMW M-POWER |
|
| Mellan 20-30´tror jag är rimligt som marknadsvärde, möjligt att man kan få något mer om man hittar rätt person. Tyvärr skulle jag gissa att det är ett svårsålt objekt, folk är livrädda för mil och ser oftast en direkt korrelation mellan skick och mil. Det finns en anledning att att bilar skruvas i stor utsträckning, folks är inte så intresserade av skick såsom av mil. | |
|
Allt över 15' på TS bil är för dyrt. Och då skall skicket på karossen var ok dessutom. Med ok avser jag inte gravrost,rost i skarvar etc. Varför undrar säkert alla?? Jo när en bil (oavsett märke) rullat +30k så börjar de flesta delar att bli slitna,även de som byttes redan vid 10-15k exempelvis. Då talar vi om bussningar,leder,kraftöverföringsdetaljer,viskokopplingar,koppling,bromsok,fläktkoppling,kylare (inkl olje eller ac ),ac delar så som rör,kompressor mm. Ja listan kan göras lång. Vem vill då betala över 30k för ett renoverings objekt ???? Inte jag och säker har jag många andra i samma tankar! Lycka till ändå :) |
|
|
Signaturen Craile måste ju sitta med i panelen som utser årets bil, så mycket som han tycks kunna om bilar .... Kan inte heller förstå milrädslan hos folk. När jag vid 36K mil rev M30 motorn på min 735:a var det inget mätbart slitage i cylindrarna, och krysshoningen fanns fortfarande kvar. Kompressionen var efter renovering av topp och inslipning av ventiler helt perfekt. Bilen var under hela sin levnad kontinuerligt servad och efterhållen. De riktiga fynden kan man göra bland påkostade långmilare, enl min mening. /Kristian |
|
|
Kan inte heller förstå milrädslan hos folk, är aldrig ngt som har skrämt mig sålänge det låter OK i motor, har set och hört motorer som varit riktigt "lågamilare" och låtit som traktormotor. så min personliga åsikt är att man inte ska stirra sig blind på milen och tro att en lågmilare alltid är bättre val, för så är det desvärre inte. |
|
|
Milrädslan är väl inte så konstig, oaktat hur bra bilen är så står man med en långmilare den dag den ska säljas, och möts av just milrädsla som begränsar möjligheterna att sälja. Låga mil kommer alltid att ha en uppsida när man letar bil. MVH Robert |
|
| Jo visst är det så, dock är det en 2009 års model, så visst 20.000 mil på 3 år är inget eftertraktat, men på en bil i 0-30.000 kr klassen och årsmodel 2001 så är det inte farligt alla tycker jag, samt att den har redan förlorat i värde nästan vad den ska. | |
|
Själv kan jag inte förstå folk som försöker snacka bort miltal. Givetvis är en välskött 40000-milare oftast närmare skroten än en välskött 20000-milare. Allt annat är önsketänkande. 10 år gammal bil, 38000 mil, rost, +30 tusen...lycka till med den. |
|
| Fick 23,000kr för den utan vinterhjulen. | |
| Grattis! Var det annons på Braille, en fasttejpad tusing till ledsagaren och en grisknorr till ledarhunden, eller var det en smidig affär? ;-) | |
| La ut den för 29,000kr. Vart totalt ner ringd. Ringde 30 pers på 30min. En del ville byta emot en massa konstiga saker. Man han som köpten den var ok | |
|
Tack för återkopplingen Patric, det gjorde tråden värdefull. MVH Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.