AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.711

Spräckt glastaklucka...

ny
99
nybbe_gefle
530xdA Touring M-sport -09
Har fått ett stenskott eller något så att glastakluckan spruckit. Är det enkelt att byta själv eller är det bara att bita i det sura äpplet och lämna in bilen? Är det vanligt att dessa takluckor spricker?

//David
ny
99
nybbe_gefle
Det finns ju begagnade på t ex bildelsbasen för 2-4000:- medans självrisken på vagnskadan är på 3000:-! Vad ger ni för råd till en som åkt volvo hela livet men nu hittat rätt!!! :-D

//David
ni
520
niklas100
520d 2008
hej lite off topic kanske men är det sant att glastaklucka inte täcks av glasförsäkringen
ny
99
nybbe_gefle
Ja i mitt fall så täcks inte glastakluckan av glasförsäkringen utan av vagnskada (folksam).

//David
ny
99
nybbe_gefle
Om jag har tur så sitter själva glasluckan med sex stycken torx t20-skruvar och hoppas att det går att bara byta glaset!!

//David
Hej. Det stämmer. Den sitter endast fast med 4-6 skruvar.
//Jimjam
Jag har hört om spräckt/splittrad glaslucka en tidigare gång. Den gången en Alpina B10 V8 som kördes hem till Berlin från södra Tyskland med takluckan tiltad varvid ett stenskott fick den att gå i tusenbitar. Bör inte vara något större problem överlag alltså.

Stephan
ny
99
nybbe_gefle
Lysande! Då kanske bytet imorrn förmiddag går fort så man hinner till Aros truck meet i västerås en sväng!! :-D

//David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.