|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett par frågor ang min 330I e46 -01. Problem 1:Ventilkåpspackningen har börjat läcka! Standard fel verkar det som. Alltså längst in mot torpedväggen där det droppar ner på grenröret ibland. Problem 2:Sedan jag köpte bilen har jag märkt att den svajar lite på tomgång någon gång ibland. alltså mellan 500-1000. Den dippar då och sedan toppar den till 1000rpm för att sedan lägga sig på ca 700rpm igen. Hade loss Vevhusventilationen häromdagen och kollade att den var ren(vilket den var) då jag trodde att mina problem kunde ha orsakats av en tät vv, en glad upptäckt var att det var kall veriasionen med isolerade slangar så jag passade även på att isolera oljestickan och anslutningen till slangen med rörisolering i förbyggande syfte. Nu till frågan? Ventilkåpspackningen är väll antagligen dålig, men vad är det för fel på tomgången? Det är ju inget som inte går att leva med, men otroligt irriterande ibland. // Karlsson | |
|
Hej jag kan bara svar på fråga 1 Jag har haft strul med min packning med köpte en ny o bytte men inte blev det bättre,provad med silkon med men inte blev det bättre,till sist så såg jag här i forumet att det var någon som hade lagt ditt en x bricka runt om så man kunde dra ventikåpan lite till efter som den har distanser i bulten original och provade det och vist så hjälpte det,,tydligen blir ventilkåpan skev med tiden .... |
|
|
Hej! Åfan, jag provade nämligen att dra åt alla bultar runt om men de är som du säger distanser på dem. Får ta och prova att lägga dit en bricka där det läcker. det kan ju handla om minimallt man måste dra åt för att det skall sluta läcka :) Tack så länge! // Karlsson |
|
| Lägg brickor på alla runt om så du får jämt fördelat | |
| Japp tänkte det! | |
| Men bytt packnigen med | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.