|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tack för infon ang. tryck. Man kan ju undra vad mekanikern vid BMW fick sina uppgifter ifrån. Leatherz mätare är i PSI och dyr. Blir nog en VDO viewline mätare med kromring. mvh ///Andreas |
|
|
Då var motorn uppstartad. Så skönt att få höra ljudet från den raka 6:an igen, det var ca 10 månader sedan och då lät den inte så bra:) Dock har jag två funderingar: 1. Det låg 1 del kvar på arbetsbänken efter att allt var monterat. Det är ett litet stag som jag inte kommer ihåg vart det satt. Någon som vet? Bildlänk: Länk Det var inte så skitigt, så jag tror den har suttit ganska långt upp i motorrummet. 2. Det sitter någon typ av luft/vacuum-pump nedanför AC-kompressorn. Vad har den för funktion? mvh ///Andreas |
|
|
Finns det artikelnummer på den? 628csi |
|
|
Nej, inget nummer över huvudtaget. Ang. fråga två, så googlade jag lite. Verkar vara något med avgasreningen. mvh ///Andreas |
|
|
Tror jag hittade den i Realoem, något skydd över gasvajern. Nr. 21 på bilden. Länk mvh ///Andreas |
|
|
Den första är ett skydd som sitter över där gasvajern fäster. Jag visste att jag hade sett formen någonstans och lyfte på motorhuven på min bil. Du kan se en bild här: Länk Min första tanke var servostyrningens pump, men du menar inget som är remdrivet? |
|
|
Lite uppdatering: Har kört ca 60 mil sedan renoveringen, och allt fungerar bra. Om fler hamnar i samma sits så kan det vara bra att veta vad som väntar. En jävla massa tid/skruvande samt i mitt fall en kostnad på ca 13000:- för reservdelar och vevaxeljobb. Blev så nöjd av att ha klarat detta själv, så bilen har fått nytt avgassystem, fälgar samt strålkastare som belöning. Ha en super Zommar, det tänker jag ha... mvh ///Andreas |
|
| Well done! Njut av en välförtjänt ZZZommar! | |
|
Bravo! Bra jobbat! Kom ihåg o inte varva för hårt innan olje tempen gått upp mätaren sitter inte där för skojs skull.. :-) Treflig zommar! |
|
| Det är en luftpump som pumpar in luft i grenröret för att tända kattarna snabbare när motorn är kall! Du skulle byggt bort den medans motorn va ur! De gjorde jag :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.