AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
24.047

Info om denna fina m5a e39

Sida 4 av 5
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med risk för att sidospåret blir lite längre då - för att bilen kostar 4ggr så mkt så blir ju inte kostnaden 4ggr högre. Även när du i sin tur säljer bilen vidare så är den ju betydligt dyrare än i Sverige.

Men det spelar ingen roll hur mkt lön jag skulle få i Norge Skulle aldrig vilja bo där. Jobbar dock där en hel del (med svensk lön dessvärre).

-------
//Lövet
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Såg denna M5:a som kom ut idag och vart lite intresserad tills man såg ägarhistoriken.
Kan inte låta bli att misstänka om att det är något fel med bilen när den skall säljas så snabbt som 2 månader efter köp? Kanske någon här på AP som vet något mer innan man börjar ödsla tid i onödan?

Bilen:

Länk

BMW M-POWER
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Var inte den ute Här i Helsingborg för någon månad sedan?
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Länk
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
jo det är den,
Den var väl ute för samma pris som nu,
Sen 125,000kr
Felaktigt angivet miltal eller mätarbackad. Jag frågade en som ringt på varför han inte gick vidare och åkte och kikade på den, svaret var dåliga vibbar vilket bekräftas av att säljaren ljuger om mätarställningen. Synd på en unik bil. med rätt säljare hade den redan varit såld.
GI
2.196
GINO
Stanic:

Du har helt rätt, minns nu att den tom har diskuterats i någon tidigare tråd då firman hade 2 M5 till salu och någon här var intresserad...
Ägaren innan säljaren nu bodde i HBG har jag sett nu också, fö är inte ägare och säljaren samma person för den som undrar.
Tack iaf för länkarna!

Stephan735i:

Nu kommer jag inte ihåg vad mätaren låg på för mätarställning när den stod hos bilfriman men vid senaste besiktning 2012-05-09 så var den 145257km
Väldigt synd på en sådan fin bil om mätaren har backats och varningens tecken bör nämnas då för den bilen.
Tack för inputt!

BMW M-POWER
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag var lite intresserad utav den när den stod på firman i HGB, och ja den diskuterades lite här då.
Det framkom inte då iaf att den skulle vara mätarfifflad, så det är något som uppkommit nu isf. Jag har för mig att den skulle ha gått 14nånting då, så det är väl inte omöjligt att den endast kanske gått ett par hundra mil sedan dess. Samtidigt så vet man ju inte.
Man har iaf lackat om/bytt träpanelerna, dock glömt växelspaken...
Och kommer inte ihåg, men har för mig att Eisenmann systemet satt på redan då?
GI
2.196
GINO
Impnaz:

Var glad att du inte köpte bilen när den var till salu på firman, bilen har haft 2 ägare inom loppet av 6 mån och det verkar som om något inte står rätt till där...

BMW M-POWER
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ja det är tur man inte gjorde den resan. Sen är man ju nöjd att man höll sig lugn och sedermera hittade ett perfekt objekt :)
Men synd på en så ovanlig färg, och vad som kunde ha varit en riktig pärla..
GI
2.196
GINO
Ja, visst är det så...allt för att tjäna några kronor extra vid försäljning.

BMW M-POWER
Så här skriver daniiiiel på e34m5.se om SEC051
"Då är mätaren backad sedan jag var och kollade på den. Då stod mätaren på närmre 16 000 mil.

Skicket bedömde jag som normalt i hänsyn till ålder och miltal. Fanns stenskott, kantstötta fälgar, framdäcken slut. Kopplingen var ej heller bytt. Provkörde den inte så kan inte uttala mig om hur den gick.
Vid 2011-01-27 var den servad vid ca 14 200 mil enligt boken. Så kollar man enligt besiktningen och serviceboken så ser det inte konstigt ut. Antagligen därför mätaren är backad till 14 500 mil.

//Daniel"

HD91 skrev lite längre upp i samma tråd att den var utannonserad i Malmö med 15700mil. Den köptes sedan av Helsingborgaren som bör vara den som backat den.

Mvh Stephan
GI
2.196
GINO
Stephan735i:

Guldvärd info, tusen tack! och hoppas att någon ser denna tråd innan köp!

SEC 051
SEC051
Reg nr SEC051
Reg nr SEC 051

BMW M-POWER
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Jag förstår inte allas rädlsa för att bilen har bytt ägare 2gånger på ett halvår?
Finns de inte mer folk som mig som har bilarn 1-3månader??
Min M5a har jag haft i 3månader nu, haft den ute på blocket 1månad är folk livrädd att de ska vara nått jättefel eller???
Tror de är 2 eller 3st som ringt på den
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
De första jag tänker är vardör sälja så tidigt, något fel på bilen som man döljer för att man ej har råd att fixa. Det känns lixom bara oseriöst, känns som om bilen misshandladts i 2-3 månader och ska sen bara säljas vidare. Men jag tycker absolut man ska kolla på bilen :)
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Tycker de är kul att byta, men har funderingar om jag ska ha kvar den här och köpa ett ess kompressor kit eller byta till en m5 e60 och kanske ett ess kit på den...
Jag har fått byta koppling, svänghjul, stödlager, och bakdäck under mina 3månader och 1000mil så den borde klar sig ett tag =)
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Får man fråga vad koppling och svänghjul gick på ? :)
Helsingborg har nämnts i tråden...är SEC051 bilen som stod hos Bilförsäljningen i Påarp för ca 4 år sedan (pris då 179kkr) om nu någon minns? De hade en blå M5, misstänkt lik denna som jag var och kikade på. Då hade den rullar ca 13kmil men föreföll vara i riktigt fint skick. Då i alla fall...

Vill inte skapa mer spekulationer än nödvändigt, mitt inlägg var i ren nyfikehet.
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
12tusen har jag för mig de vart + kostnad för byte som en mekaniker fixa lite på sidan av... :)
GI
2.196
GINO
Till salu igen...

Länk

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.