|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Ok, vad hade du köpt den för då? 170? |
|
| Jag är ingen expert men helt klart ngnstans under 200 runt 180-190 | |
|
80s: om du har tänkt använda M5 i Lidköping som driftbil så måste du nog räkna med att värdeminskningen blir rätt kraftig! Då är det nog bättre att satsa på en M5 i 100 tkr klassen. /Rickard |
|
| En fråga ang årsmodeller på m5an, finns det något skillnad på 2001 och 2002 rent konstruktionsmässigt? Som har betydelse då alltså? | |
|
Rick: spännande nytt infall, skulle staden jag bor i ha något som helst med värdeminskning att göra? (länkad bil har förövrigt redan tagit sitt stora värdefall) Glöm det! O du en m5 i 100k klassen rasar givetvis ( iaf maskinellt) ännu fortare! Bmw m1-m5 är i mina ögon byggd för att busköras, driftas o trixas. Är man ute efter everydaycar kan man köpa t ex nya v40, fin på sitt sätt! |
|
|
80s: nu missförstod du nog vad jag skrev. Bilen du länkade till finns i Lidköping enligt annonsen. Var du har tänkt köra med bilen hör väl knappast till diskussionen... Det jag tänker på är att om du köper en av de dyrare lågmilade M5 E39 och tänker busköra den så kommer det påverka priset negativt den dag du skall sälja. Ang kommande värdeminskning så räkna med att den länkade bilen (5000 milaren) kommer ha ett värde på ca 140-150 tkr om 3 år. /Rickard |
|
| Ok rick jag fatta fel, förlåt! Instämmer, bilen kommer säkert loosa endel pengar iom användandet! O andra sidan ska ju bilarna köras hårt och servas flitigt! | |
|
80s: Tråkigt att läsa det du skriver, ska du köpa en fin lågmilad M5 E39 för att ha som leksak ? En av de få som finns kvar. Hoppas bilen går till nån seriös och som vet vad det är för nåt och tar hand om den på bästa sätt. Det skapar bara irritation bland oss entuisaster att läsa det du skriver, riktigt omoget. Köp en gammal volvo 740 istället. |
|
| 80s jag kan tyvärr bara hålla med, som sagt tror jag det är bättre att lämna dem lite dyrare och välbehållna till de som vill ta hand om dem. Söker som sagt själv en av de för att fortsätta ta hand om de i alla fall 3-4 år minst. Vill du jätte gärna ha en m5a köp den andra lite nergångna objekten för en billigare slant, annars ta en äldra 328 trimma upp lite och börja sladda. | |
|
Usch, blir bara arg av det som pi pimpen o marof skriver, ni vet inget om det skick jag hållt mina bilar i! Vidhåller bmw m5 är en leksak... Som ska servas (hos aukt bmw), köras varm innan den gasas med osv osv. Jag vänder o säger samma sak till er, vill ni ha en bil o söndagsköra med, köp något annat! Tröttsamt och tråkigt! Lycka till med bmw ägande, uppenbart har vi Inget gemensamt! |
|
|
Usch, blir bara arg av det som pi pimpen o marof skriver, ni vet inget om det skick jag hållt mina bilar i! Vidhåller bmw m5 är en leksak... Som ska servas (hos aukt bmw), köras varm innan den gasas med osv osv. Jag vänder o säger samma sak till er, vill ni ha en bil o söndagsköra med, köp något annat! Tröttsamt och tråkigt! Lycka till med bmw ägande, uppenbart har vi Inget gemensamt! |
|
| 80s, tråden är min gillar du nt den skapa en egen | |
| Ursäkta ot! | |
| Ursäkta off-topic! | |
| Inga problem 80s hoppas du hittar de du söker, alla är vi olika | |
|
Prisjämförelse med norska Blocket :) Länk |
|
|
Prisjämförelse med norsk M5 :) Länk |
|
|
Gör en lönejämförelse också så blir det lite lättare att smälta som norrman. ------- //Lövet |
|
|
Andreas: lite lättare men inte mycket...Dom tjänar ju inte 4 gånger mer än oss. I vissa branscher är det säkert avsevärda skillnader men jämför jag mot norska kollegor i IT-branschen så verkar dom tjäna ungefär samma belopp fast då i NOK och det gör väl då ca. 20% i skillnad. Norrmännens deklarerade inkomster ligger för övrigt sökbara på nätet. ___ //Ulf |
|
| Hade varit kul att veta vad en fabriksarbetare tjänar där, jobbar själv på volvo personvagnar så något motsvarigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.