|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Tjena är ju som sagt i full fart i letandet efter min kommande m5a. Har haft ögonen öppna och det finns ett par fina lågmilare ut. Kollar så mkt historik jag kan själv men hoppas även på er hjälp. Har snackat lite med ägaren till en 02a med få ägare och drygt 8000 mil. Ser väldigt fin ut och får fler bilder under helgen. Hade självklart svängt förbi honom men känns som jag behöver lite mer kött på benen innan jag åker 30 mil enkel väg. All info är till hjälp, länkar här under. Länk | |
|
om det är någon som vet något sen innan om denna? Fick massa bilder igår och ser fin ut med lite små grejer man ska fixa. Historiken tar jag reda på imorn via transportstyrelsen. Men ingen som har sett eller hört ngt om den? |
|
|
Hej, eftersom bilen haft samma lite äldre ägare de senaste 6 åren så har den förmodligen inte diskuterats på det här forumet. Kanske att någon Linköpingsbo här sett den live och kan ge ett intryck? Annars är det nog bara att själv bilda sig en uppfattning:-) MVH Peter |
|
|
Ja det är iofs sant, får hoppas att han tagit väl hand om den då. Äldre man i så pass många år. Rent prismässigt vad tycker ni den kan vara värd? Har en liten skada under bakrestötfångare vid avgassystemet. Måste böja sig ner för att se det. Bromsbelägg behöver bytas samt däck. Annars är den i topskick enligt bilder och säljare. |
|
|
Är det bara jag eller är 167 alldeles för mycket för den bilen ? |
|
| Det är lite det jag tänker. Jag tycker runt 140 är den värd dock inte mer. Eller vad tycker folket? | |
|
Länk He he jämfört med ovanstående så är ju 167 rena fyndpriset för Jörgens:-) /Peter |
|
|
Absolut, sen tror jag aldrig Den blir såld för det. Nej jag får kolla lite närmare på den om någon vecka. Ha de gött |
|
fredde 7 |
rena fynden bägg två....sjukt snygg färg...men blue water??? silverstone!!! eller? |
| För sept 2001 Silverstone, efter sept 2001 Bluewater... | |
Lasse Karlsson |
Suck! Det här med ev värde har stötts och blötts på detta Forum ett otal ggr! Varför skulle 167.000 vara för mycket för en fin M5 E39 med de milen?? Hoppas nån bara slantar upp pengarna om bilen är så fin som det verkar, och blåser alla, "pristvekare" på konfekten och inhandlar en fin bil för rätt pengar! Man kan inte bara stirra sig blind på ett pris! det finns andra saker som avgör ett ev bra köp också!! Kolla upp bilen och bedöm sedan! det är mitt tips. HA DET! modolasse |
| Lasse Karlsson: Det klokaste nån skrivit på ett tag. | |
|
Jepp har fått papper på det mesta, besiktning samt servicebok. Åker nog och kollar nästa helg. Ha de gött |
|
|
Ja det kan va mycket fel på så gamla bilar även om det är lågmilare så en rejäl titt/genomgång krävs före ett ev seriöst bud. Likaså om service är skött regelbundet med insp/oilservice mm kan va avgörande om en M5 är lättsåld eller inte... /Peter |
|
| Ja det kommer ske, servicarna är gjorda varje år som det ser ut. Den är bara sommarkörd så antagligen vid påställning. Dock ser jag inte om inspektion är gjord? När ska de ha sina inspektioner? | |
|
Om de två skulle vara dyra, vad är inte denna då??? Länk |
|
|
Låg inte den ute för ett annat pris innan? Även jag är intresserad av 02an som tråden handlar om! Fått massa bilder och dokumentation från bilen! Vekar vara en seriös kille! Ska försöka få loss lite tid och åka att titta på den, har dock enkel resa 45mil.. |
|
|
Echelon Jo den var dyr! Det var faktiskt inte meningen:) Fixat nu. 153 som utgångspris. |
|
| Finns en i lund också nere i skåne 167 000. Väldigt fin dock gillar jag ej svart blå skinn. | |
Lasse Karlsson |
Tack Pimpen! det värmde! Har fått så mycket skit på detta Forum, för att jag hävdar att en fin M5 E39 måste ha ett visst "grundvärde" och inte kan fortsätta falla i pris, hur långt som helst bara för att åldern stiger och milen blir fler. Många hävdar att värdet är exakt det du kan få för bilen, när du säljer, men det tycker inte jag! HA DET! modolasse |
|
För en fin svensksåld med bra historik och 8' mil så är inte 167' något överpris. Hur många 02-03 hittar man med dessa mil? Sen får man ju givetvis ta med bromsbelägg och däck i kalkylen, är det runt om så kostar det ju en slant... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.