AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.108

Det är roligt att köra fort och blått !

Sida 2 av 3
Jag trodde tråden handlade om någon som köpt en snabb och blå bil när jag såg rubriken, typ Corvette Länk men så var det wadel som kände sig lite "blue".

Nu blir det popcorn! :D
vi
48
ville_vonka
987 Cayman S -06 (sommar)
Mondeo V6 -03 (vinter)
Stackarn du skulle bara veta... Diskussioner med dig ger mig absolut ingenting och därav kommer jag inte lägga energi på att försöka upplysa dig om hur det egentligen funkar därute (dvs i vårt samhälle), kryp du ner och nanna tryggt (det kan du defacto göra pga de du "pissar på" så snart du verkar få en möjlighet). Klart slut.
Wadel. Om du är så bra på att dra slutsatser, bad drar du för slutsats av all den massiva kritiken du fick här mot ditt resonemang och beteende ?
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Ja poliser är ju säkert ute efter att ha lite kul på jobbet och ta lite spännande risker. Dom ser naturligtvis inget intresse i att komma hem helskinnade efter en arbetsdag till sin familj utan vill så klart leva livet lite på klippkanten...

Nej, jag är inte guds bästa barn själv. Men jag tror på iden att samhället ställer upp regler och normer för hur vi skall bete oss gentemot varandra. Kliver jag över den linjen så tar jag min bot och kniper käft för jag vet att det är jag som har felat.
Wadel. Det är väll klart att polisen ska jaga efter en person som begår ett brått.

Mc föraren körde riktigt fort redan innan polisen följde efter honom därför tog de upp jakten och noterade alla överträdelser som han gjorde genom stan sen gasade han ut på motorvägen och ska polisen bara stanna då och låta han åka iväg? Nej klart de följer efter.

Personligen tycker jag inte att poliserna gjorde något fel, det är inte polisens fel att han valde att åka så fort och inte stannade och tog konsekvenserna (vilket han borde ha gjort när han såg att han hade polis efter sig)

Sen kan polisens språk hur de prata diskuteras i all evighet men tycker ändå att polisen gjorde rätt. Folk som kör som idioter på allmän väg ska stoppas och tas bort från vägen.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Headmaster, för att få bort en sådan fortkörare från vägen krävs ett fängelsestraff och de trafikbrott han gjorde sig skyldig till räcker inte så långt. Och när ledningen blåser av ska poliserna avsluta jakten.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tallviking :

Nu försöker du att lägga orden i min mun. Vilken tur att vi är många här som tycker olika !

Headmaster :

Visst, men kanske skulle de inte dragit det till sin spets utan slutat när personen ännu var vid liv.
Jag menar att polisen i många fall är lika goda kålsupare som de som jagas och att det blir dubbelmoral.
Anders jag visste tyvärr inte att ledningen hade sagt åt dom att avsluta jakten, då ska de självklart lyda det är väll inge snack om saken.

Wadel ja men det är nog väldigt svårt i ett sådant läge att avgöra hur mycket man kan följa efter innan personen kör omkull. Vad är det som säger att han inte hade åkt på lika fort om polisen hade slutat att följa efter? Han kom ändå i den höga hastigheten i början innan polisen tog upp jakten.

Sen att polisen har dubbelmoral så kan det säkert vara.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Mata inte trollen, det finns betydligt bättre saker att göra en dag som denna ...
Wadel: Så din slutsats av den massiva kritiken mot dina åsikter är...... ?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
tallviking : Att du behöver skaffa dig något vettigt att göra. ;-)
Pallar du inte att hantera kritik mot dina åsikter ?
Haha ja ni märker kanske hur meninglöst det att att resonera trollen. Förresten hörde jag talas om en motorcyklist i USA som tyckte det var ett nöje att köra in i folk i hög hastighet på motorcykel! Det gör ju att alla som kör motorcykel är dårar och bevisar att galning på motorcykel som körde ihjäl sig annars hade mördat oskyldiga människor. Tur att polisen stoppade honom...
*editknapp! Gick sådär på iphonen men ni fattade nog poängen.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
tallviking : Jo visst. Fast just du ältar bara på och fortsätter med att försöka lägga ord i min mun så det är inte så konstruktivt att bemöta dravel.

Men kom med något konkret !
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Trollviking :

Länk

Fortsatt trevlig kväll !
Wadel: Du är uppenbart en feg rackare som gillar att vräka ur dig en massa åsikter men vägrar stå för dom och argumentera för dom när du får mothugg

Pinsamt.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Trollviking : Du får tycka precis vad du vill ! Jag hoppas inte du avser dina egna inlägg när du använder ordet mothugg ? Särskilt vassa argument har du ju inte kommit med. Snarare har du försökt att komma undan ämnet och försöka lägga ord i min mun. Jag tror du känner dig väldigt provocerad och att du helt enkelt inte kan släppa detta för du tror att det ligger någon sorts prestige i att ordbajsa i en tråd som tappat topic för länge sedan. Kom med lite vettiga argument om varför du tycker det är bra att exalterade poliser kör fort mitt bland oskyddade trafikanter, du har ju uppenbara problem med denna tråds frågeställningar i det inledande inlägget.
Släppt det Tallviking, han är ett troll som bara är ute efter att provosera. Likadant i varje tråd, låt denna dö!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Keiser :

Eftersom du skriver "varje tråd" , så kan du väll ge minst 5 exempel på trådar ditt påstående stämmer ? ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.