AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.285

Info om denna E30 M3

Någon som har info om följande bil:
Länk

Har fått fram att det är usa import, och 0 ägare!? enl transportstyrelsen.
Nyligen importerad?
Någon som kollat in den?
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Jag tror att den bilen är helt okej faktiskt.

Här finns säljestråden som innehåller mycket info när bilen såldes från USA till Sverige.

Länk

Kollar man på bilderna i blocket annonsen så är ju skinnet åtgärdat nu och
säkert några grejer till. Carfax var tydligen ok med.
Bra info, tack för det!

Verkar som bilen gått närmare 30.000 mil vid säljtillfället 2010.
Kanske har säljaren på blocket förväxlat miles med km?

Nån som vet varför det står 0 ägare? Inte för att det spelar nån större roll men det verkar konstigt...har den inte körts i Sverige eller vadå?
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Import och aldrig påställd i Sverige = 0 ägare

Tror att det är så.
Ok, förstår! Verkar vara en mindre bilhandlare el liknande som tagit in den, kanske därför den aldrig blivit påställd?

Borde den inte varit till salu tidigare då den varken körts el sålts sedan importen 2010?

Verkar skumt att bara låta den stå och "mogna", så bromsar etc börjar kärva....
Svenske ägaren skriver på rejsa 2010 Länk
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Ja i så fall så är det nog en bilhandlare som inte vill tjäna några pengar :)

Om slutpriset var 10.000$ som det står i tråden på s14.net och man lägger på tull+moms+frakt så hamnar nog summan någonstans kring det som han begär nu. Lägg på ny skinnklädsel och reg.bes så känns det inte som en superaffär direkt.

Men nu spekulerar jag vilt utan att veta speciellt mycket om vad nuv. säljaren betalade för bilen.
Kanske åker o kikar på den och känner av säljaren. Lite skumt att inte korrekt miltal anges i någon av de två annonserna.

Det är ju svårt att spekulera vad säljaren gör för affär, men det är ju inte så ovanligt att bilförsäljning inte alltid är bra business...
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Hej,
Min bil som diskuteras, kul. Jag tog in bilen som eget bruk då jag alltid velat ha en M3E30. Letade länge efter att hitta en i OK skick samt utan alltför mycket rost som tyvärr är vanligt på dessa bilar. Köpte nämnda bil och fick hem den. Körde med bilen ett litet tag samtidigt som planer på förbättringar tog fart. Tyvärr så kom andra saker emellan som i bland sker och bilen kördes in i garaget där den stått och samlat damm.
Tycker hon förtjänar ett bättre öde än att stå i mitt garage och det är därför hon skall säljas.
Jag är ingen bilhandlare utan en normal person som ledsnat på att mecka med bilar utan vill ha körklart direkt.
Utöver inköpet på $10000 så tillkom frakt inrikes i USA på $900 sedan tull och moms. Ny skinninredning, Ny service, Ny vindruta, Nya bussningar, Nya hjullager osv osv.
Listan kan göras lång och det är inte den bästa affären för mig att sälja bilen men nu är det så som det är.
Mätaren står på 18***k miles.
Vill man ha en M3E30 som det finns historik på och som det bara är köra med för en vettig peng så är detta bilen.

/Mats

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.