|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
modde |
Har en 328-96 som jag vill ta bort modellbeteckningen på backluckan, nån som vet hur den sitter fast? blir det märken? vilka verktyg bör man använda? |
| Det klassiska sättet är varmluftspistol/hårtork & fiskelina. | |
frazze |
Modde: Precis som Mr BeeMWe skriver så bör man värma .. emblemet med ex: en hårfläkt tills emblemet är hett.... sedan för att ha något att hålla i när du drager i.... emblemet för att få bort det...superlimma dit någonting som är lämpligt att hålla i...typ: metallpinne. Jag avråder i från skruvmejslar att bända med ....det slutar alltid med omlack.... frazze |
|
Det bästa att använda när du ska "bända" efter det att du värmt är en smörkniv i trä, den repar inte..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
sebbe_bmw |
Varför tar du bort det...Skäms du över 2.8 sexan eller |
|
När jag tog bort mitt emblem, använde jag en hårtork och ett plastkort. Det lär va det bästa eftersom mellanrummet mellan hårdplast och lack inte är stor. Tänk på att kortet går sönder,( blir böjt) så använd ett som du inte är så rädd om. m.v.h Molle |
|
|
sebbe_bmw:Varför ta bort emblemet??????Det är snyggare utan så klart!!!!! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Nån som har ett 318 eller 316 emblem? Hade varit kul med ett där bak...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
haak |
Har ett 316 emblem visseligen från E-30 men det kanske ser likadant ut? |
|
Är inte E30 emblemen mer platta? E36:ans är ju runda på höjden..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
Sammy Lundin |
var väldigt försiktig om du tänker använda varmluftspistol. varmluftspistol används nämligen även till att ta bort färg, det vill man ju inte i detta fallet. hårtork o fiskelina. är mitt tips. gärna morsans "ska ändå slängas" hårtork. då kan du "trimma" den genom att tejpa för insuget till viss del och på så sätt höja tempen något. men snacka me morsan innan för haveri är inte helt främmande. (för mycket tejp i insuget så kan även en mindre brand uppstå). men vill man bli fin så... MAX power |
|
Varmt vatten går utmärkt, häll vattnet på plåten inte på emblemen...det är limmet som skall lossna från lacken och inte emblemet från limmet =0)!! Bändsedan FÖRSIKTIGT bort emblemen med en skruvmejsel lindad med maskeringstape,ta bort ev. limm med t-röd och gnugga bort med trasa, var försiktig så att du inte gnuggar för hårt så är det lätt hänt att lacken följer med!! Avsluta med rubbing och där efter vax, Klart!! |
|
|
Om man har en 328 tycker inte jag man ska ta bort det. Det är ju knappast något att skämmas för. =) Mr M Power |
|
| Det ska inte synas vad man har under huven det ska märkas!!!!!!! | |
|
Sandgren>>> Jag har ett över... men vadå, tänkte du ge folk långnäsa vid trafikljusen genom att lura dem att de kör mot en 316 eller??? Hm, hajar ironin men faktum är att jag drar ifrån de flesta "vanliga bilar" så som senast igår, en Toyota Carina V6 *hehe* 316 = 1.9 (Varför heter den då 316?) PowerKjell OO=00=OO __--------__ |
|
| Gäller detta samtliga BMW modeller att det ä rlimmade och inte borrade? Alltså inte bara 3-serien utan 5 och 7 serien också? | |
|
Hade jag haft en 328:a så hade jag behållit emblemet. Men jag undrar om det är någon som vet nån firma som säljer emblem billiga? "Fullt ös medvetslös" //MVH. Christoffer |
|
| Men ska ni vara riktigt hårda sätter ni på Alfa GTV6 2.5 - märket, så vet alla att dom inte har en chans ;) hähäh... | |
|
Sätt inte på ett Alfa-märke för då rostar bilen upp på ett kick! ;oDDD Mvh |
|
|
På min iX står det 318i. Det är roligt... speciellt nu på vintern.:-) ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
| Frågan kvarstår. Är alla modellbetäckningar limmade på BMW eller finns det även skruvade med mutter som på många andra bilmärken? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.