|
|
|
|---|---|
|
Som rubrik. Vilka modeller av E46 har 22mm slavcylinder? ///BMW - Was sonst! | |
|
Finns det någon huvudcylinder som fungerar med en 22mm slavcylinder och som passar mot E36 lilla bromsservo alternativt polos servo? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ingen? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ok då. :( Är det någon som vet var jag kan ta reda på vilken storlek det är på cylindrarna? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack för alla svar. Imponerande... ///BMW - Was sonst! |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Du måste ha kommit fel och blandar ihop detta forum med en supporttjänst du betalar för :-) Ibland så har användarna på detta forum svar på ens frågor, ibland har de inte det. Men vad pratar vi om - är det kopplingen då det nämns både huvud- och slavcylindrar? |
|
Realoem borde du kunna se detta på ev? BMW CS #07491 |
|
JohanE : Gällde det kopplingen (antar detta då du nämner slavcylindern)? |
|
Ja det gällde kopplingen. I inlägg två tänkte jag snabbare än jag skrev så bortse från det. :) Har kollat upp lite och kommit fram till att även de som har 22mm slav har 19mm huvudcylinder. Hur går det till? Har de längre slag i huvudcylindern och den sittandes längre från rotationscentrum på pedalen eller hur har de löst det? ///BMW - Was sonst! |
|
Vilken är den andra storleken på slavcylindern? Via ETK kan man göra korsreferenssökningar. Tex så slog jag upp reservdelsnummer på slavcylindern till en vanlig E46 320i M52 och körde en korsreferens i vilka modeller samma slavcylinder finns - kan denna funktion vara av någon nytta? Länk |
|
Jo den funktionen i realoem är bra. Det finns fler modeller som har 22mm slav. Bland andra dessa: Länk Men det lustiga är att de ändå har 19mm huvudcylinder. Den andra varianten är 20mm på slaven. Sitter i bland andra E36 (ej M3). Men E36 och E34 delar ju motor och växellåda med varandra, båda har 19mm huvudcylinder men femserien har 22mm slavcylinder medan treserien har 20mm. Därför återstår det ju bara att huvudcylindern i de med 22mm slav har längre slaglängd på kolven för att lyckas pressa ut pinnen i slaven lika långt. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.