|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet nått om denna BMW m3 ? Ratten verkar vara något mer sliten en vad motsvarande bilar med samma miltal brukar ha. Länk :Länk | |
|
Jag håller med dig. Jag skickar en länk på en m5 touring som gått 24390 mil, den ratten är något mer sliten, men inte mycket. Behöver inte betyda att M3an är skruvad men ger en hint om hur det kan vara. Verkar ioför sig inte vara riktigt smma ratt... Länk Mvh. Richard |
|
| Hur ser ni att ratten är sliten på dom dåliga bilderna? | |
|
Att utifrån en liten bild avgöra om en ratt är mer eller mindre sliten är vanskligt. I M3:an ser den snarare lite fet och smutsig ut - tidigare ägare kanske har varit flitig användare av Helosan? /Masten |
|
| Jag undrade det samma men tar man en närmare titt så ser man att den svarta plasten har flagnat. Tyvärr är det så med de tidigare modellerna, då de är väldigt känsliga och flagnar ganska fort. Det är som en tunn hinna över själva plasten, fråga mig inte varför bmw använder sig utav sån skit, i e46 vart det inget sånt här material på rattarna. | |
|
Ta en carfax på bilen och kolla så att det inte är en krockad USA-import framförallt. Kan finnas 100 anledningar till att ratten är sliten, och med de där usla bilderna som underlag går det verkligen inte att dra några slutsatser. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ratten på M3 e9x av första årsmodellerna är riktigt dålig och eftersom bilen kommer från Italien så har säkert värmen och mycket pillande på knapparna gjort saken änvärre. Behöver alltså inte va ett tecken på en långmilare.... Är säkert inte jättedyrt med en ny ratt om skicket i övrigt är bra såklart! MVH Peter |
|
|
Plastdelen går enkelt att beställa via BMW eller som jag gjorde schmidmann (?) Kostnad om jag inte minns helt fel under 300:- och vilken skillnad. Sen är det beklagligt att den typ av undermåliga delar finns på premiumbilar men men. Om ovan bil vet jag inget men på min blev den delen sliten vid ca 4500 mil och då bilen var 2 1/2 år gammal. München |
|
|
Ytskiktet på plasten löses upp av hudvårdsmedel och inte miltal. Jag har bytt den panelen på ratten i vår e90 och runt knapparna där man har fingrarna så var plasten uppmjukad och kunde skrapas bort med nageln. På övriga ställen gick det inte att skrapa bort med våld. Föregående och ende tidigare ägares hustru hade mycket förskönande medel på sig... I USA hade de förlängd garanti på detta och vem vet, kanske i sverige också. |
|
| Detta slitage på ratten verkar vanligt, likadant på min M6. Ser nästan ut som en dålig folie. Verkar som att när den väl lossnar så lossnar det snabbt. Håller verkligen med om att det känns konstigt för en M bil. | |
|
Haka inte upp dig på ratten, jag reagerade mer på stolen, kan i och försig vara en tyngre herre som kört den, åk och granska bilen , serviceboken ring verkstäderna och sunt förnuft...kolla prisbilden i Italien och bilda dig en uppfattning om en 4500milare är lönsam att sälja i Sverige för de pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.