|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en 745, 02-04 är det någon som vet om några dolda fel som man ska passa sig för eller kolla extra noga på, Har haft en 740, 95 i 7år som jag trivdes med, men mna vill ju förnya sig. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Riktigt trevliga bilar, mycket moderna för sin ålder dock håller de inte riktigt samma kvalitetskänsla som E38 men en klart modernare bil. Årsmodell 2002 har jag hört många säger man ska akta sig för (barnsjukdomar) Som alltid med gamla lyxbilar så är de dyra att underhålla och dyra att äga och väldigt svårsålda. Så se till att du väljer rätt exemplar :) Lycka till :) |
|
Håller inte med om att man ska akta sig för 02:or idag. De bilar som skötts har fått barnsjukdomarna uppdaterade och fungerar hur bra som helst om de är underhållna. En välvårdad E65:a är en helt underbar bil och de riktigt fina exemplaren är eftertraktade på marknaden och håller sitt värgde bra, därav blir totalkostnaden inte så farligt hög. Köp en ny bil och sälj den efter ett år så får man verkligen smaka på vad det kostar. Det finns billiga skrothögar som man ska akta sig för, det kan bli rktigt dyrt! Du får räkna med c:a 150 för en fin bil, vare sig Du köper i Sverige eller Tyskland! Lycka till! |
|
| Jag får tack för upplysningarna. Det är kul att hör hur andra upplever bilen. | |
|
Jag har kört ett par E38 och vill knappast påstå att detaljkvaliten skulle va bättre i dom än i E65? Jag tycker fortf E38 är snyggare än E65, men förutom det är det en på alla sätt väsentligt äldre bil. De vanligaste felen på E65 verkar va airbag. Vilket även jag har på min. Jag skulle säga så här, testa alla elektronik noga. Det är inte jätteovanligt att lockupen i automatlådan slits ut. Sitter samma låda i BMW dieslar från samma generation och de är mer omskrivet på dessa. Känn efter noga så inte lockupen går i och ur frekvent vid olika hastigheter. |
|
| Jag har haft min 745a i 2 år nu & det har varit en trevig överaskning jag har åkt USA bilar i 48 år men här sitter ju det mesta ordentligt fastskruvat även när man åkt några mil. Däksbyte kan bli en ordentlig överraskning om man vill fortsätta med orginal monterade däck sen får man hoppas att inte ljuset pajar delar för 3-5000:- var sida är ingen omölighet jag vet & då får man göra jobbet själv en attans trevlig bil om man slipper att besöka BMW verkstäderna vilket jag nästan undviket ( Ganska bra på 2 år) så när som på ett nyckelbyte som försäkringen betalade till fullo. Hoppa du har samma tur med ditt bilköp MVH Lasse | |
| Tack för alla råd. Nu är bilen in köpt en 745 årsm 04 i mycket bra skick 10500 mil på mätaren. Hoppas en är av samma kvalite som min gammla 740 95 | |
|
DHC-8: Ska bli kul o höra vad du tycker... Tycker min E38a har högre detaljkvalité, inte så att E65an är dålig på nåt vis, men... ;-) If God doesn't drive BMW, then why is the sky blue and white Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| Nu är bilen inköpt 745 04 med 10900 på mätaren, värkar stämma, håller på att köra inmig på bilen, allt är tillbelåtenhet så här långt. Väldigt lättkörd gemfört med E38. Allt är mycket roligare när man har kört något nytt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.