|
|
|
|---|---|
|
Har en E61 -08 Centrallåset gav upp och glasluckan gick ej ett öppna. Har bytt alla kablarna på både höger och vänster sida (bara kablarna till luckbrytaren som var av) Det var inget fukt vid boxen HELT torrt men tänkte att det kanske var den iaf så den byttes igår (2500:-) och det blev ingen skillnad... :( Funderar på om den slutat ladda nycklarna? Nån som vet hur man kan kolla? Har provat med båda. För man behövde visst inte koda in nycklarna emot boxen enligt BMW iaf. Stämmer det? Börjar bli tråkigt att lyssna på larmet varje gång man ska iväg... ;) | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
hej har radio inställningarna ballt ur oxå? jag hade exakt samma problem trodde det var kablarna till bakluckan som var av och för att komma åt att byta/skarva dem så skulle jag upp med glasluckan där tog det stopp, glasluckan gick inte öppna jag öppnade då microswitchen (kontakten) till glasluckan och efter att den fått vara öppen (torka ur?) så började allt funka igen, skumt? japp jag vet |
|
Tjenare! Radion har inte krånglat (inga konstiga fel över huvud taget) Det var sladdarna till glasluckan som var av. lyckades öppna luckan med att mata spänning direkt på motorn till den. trångt men det går. ;) Var ute och kollade igen nu har brytaren slutat funka igen!!! Dock så funkar det om men lägger ihop kablarna till knappen uppe under vingen. Så kablarna är hela den här gången. Måste alltså vara fel på knappen... Kanske är knappen som är orsaken till allt dumt?! ;) Ska plocka bort den och kolla... |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
ja inte vet jag men jag var som sagt övertygad att kablarna till bakluckan var avskavda men som sagt efter att ha "luftat microswitchwen" så började allt funka |
|
Då var knappen till glasrutan ordentligt kollad. Den är trasig så det blir till att byta den oxå... Tyvärr så är statusen på resten samma som tidigare. Beställer och byter knappen så får vi se. HOPPAS! |
|
|
ps tackar för hjälpen hittills! :) |
|
|
Knappen bytt dock utan skillnad... :( Har mätt upp spänningen vid "boxen" i vingen till centrallåset. 12v på en av dom en liten stund... 5 v på den i mitten av kontaktstycket (konstant) och 0 på den sista hela tiden Ska försöka riva ner hela innertaket har fått tips att kabeln kan "mögla" sönder innåt bilen... Verkar ju lurigt med att jag "tappade" 12 volten på den ena... Trevligt med lite fin jobb nu till midsommar ;) /GRanis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.