|
|
|
|---|---|
|
Har en E39 med shadowline lister,alltså inte kromade lister.Efter tvätt och allmän uppfräshning,stör jag mig på att allt som är mattsvart är flammigt ! Finns det nåt mirakelmedel som man kan köpa för att få det att se bättre ut ! Fick flera bra svar här gällande fixning av matta baklysen ! Jag våtslipade och polerade, och det blev ENORM skillnad.Hoppas bara att det håller ett tag!! | |
|
Jag använder ett medel som heter concept vista. Det är siliconfritt och återställer orginallystern. Är grymt nöjd med det. Detta är det : Länk |
|
|
Meguiars har ett rätt bra medel som jag själv har, som är bra men inte minns namnet på. Tro det eller ej, men BMW har också ett rätt bra medel. Stämmer som föregående talare säger: leta efter ett medel som INTE innehåller silicon dock! |
|
| Vilka återförsäljare finns? | |
|
Finns inget bättre än Conept Vista. Lägg inte på mycket bara. Skall strykas på sparsamt och sedan eftertork med MF efter ca 10 min. Det är vadsom funkar för mig iaf. Har provat många undermedel, men inget når upp till CV i hållbarhet och "naturtrogen" lyster. Man vill ju inte ha lister so ser ut att vara behandlade med vinylglans eller olja. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Efter att jag kört med massa olika medel med blandade resultat tröttnade jag och lacka om listerna. Ser precis nya ut och blev sjukt nöjd. Tvätta listerna först med t-röd och sen spraya jag på primer i 3 lager. Och efter det 3 lager svart matt färg. 1 år senare ser dem nya ut. Underlättar då man slipper att smörja in dem hela tiden om man vill ha dem svarta. Lite maskering och sen lackering. Tar inte lång tid heller. /Fredrik |
|
| Concept Vista fungerar perfekt, eller Ultima Tire & Trim. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.