|
|
|
|---|---|
|
Fundera på att investera i ett par grövre krängnigshämmare från Eibach (se länk). Har bytt till fjädrar på bilen till "Eibach pro-kit" vilket fick en fin positiv effekt på väghållningen, men mycket vill ha mer. Är det någon som har erfarenheter av uppgraderade krängningshämmare på era bilar? Vad är det för diemensioner på orginal krängningshämmare? // Philip | |
| Länk | |
|
Köpte Whiteline krängnings hämmare till min Nissan 200sx (S14), som redan hade sport stötdämpare och H&R fjädrar, blev en väldigt skillnad, den kränger knappt nått, och ligger riktigt fint på vägen. Man kan köra riktigt hårt genom kurvor, nu är det däcken som begränsar. |
|
|
Philip: Det sitter 23mm fram om det är en sedan, samt av lite mjukare stål än i Eibach och 18mm bak org. BMW CS #07491 |
|
|
Philllip, Om det inte tvunget måste vara Eibach så finns det även en sats från UUC och H&R (bra priser i Tyskland via Länk på den sistnämnda). Andra alternativ är ju att skaffa grövre originalprylar - krängningshämmare från en 99-00 Coupé med standardmonterat sportchassi (S226A) ska ha 24/19mm. Dock ska cabriolet-bilar (alla?) tydligen ha 20mm bak. Bilar med m-sportchassi ska ha 23,5 fram och 18mm bak. Tidig coupé framkrängare och cabriolet bakkrängare är alltså grövsta originalkrängarna - om det är en bra kombination låter jag vara osagt. Forumkälla: Länk (nördvarning! :P ) Här finns en schysst tabell där man grovt kan jämföra krängningshämmares "styvhet" av lika material och utförande: Länk På min icke-BMW har jag stegvis uppgraderat från 19/16 -> 23/19 -> 25/25 med mycket tillfredsställande resultat. Funderar på någon av eftermarknads-krängningshämmarsatserna till min 323Ci efter byte av stötdämpare m.m. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.