|
|
|
|---|---|
markus00 |
Jag har tänkt att köpa ett "open air" sportluftfilter till min E34. Finns det något jag behöver tänka på mer än att anslutningsdiametern är rätt? Måste jag ha ett filter som är avsett till just min bil?? eller går det lika bra med något annat filter med samma anslutningsdiameter?? Vilket märke på filter rekommenderar ni? |
|
Jag själv köpte ett JR direct-air filter idag för 650kr, 70mm. Det var inte speciellt för min bil utan ett universal helt enkelt och sen är det bara att bygga en adapter själv. Jag ser inte varför det skulle vara sämre med universal. Filter som är anpassade till exempelvis e30 -88 325 är väl filter som passar bra utan hemmagjorda adaptrar. Ni som vet bättre än jag rätta mig om jag har fel. :) |
|
|
Tjenare. Behöver inte vara modellbestämt. Bara anslutningsdiamtern är rätt så är det bara att köpa. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Och så stort som möjligt! | |
|
Precis... så stort som möjligt... jag kan rekomender BMC filter. |
|
markus00 |
Tack för tipsen!! Finns det något bäst före datum eller liknande på open air filter?? Min far hade en del H&R filter som har legat ett tag undanstoppat. Dem kan va upp till 7-8 år gammla kan man använda ett sådant?? |
|
Tjenare. Om det är ett vanligt filter, dvs inte nån tyg/filt av nåt slag, så är det bara att köpa en rengöringssats och göra rent den. Sen är det bara att köra. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
markus00 |
Någon som vet hur filtrets diameter påverkar ljudet?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.