AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
913

BMW E6x M5 x-drive fälg till EJ x-drive bil?

Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
Hej! Har hittat ett par till synes fina E60/E61 M5 fälgar på Blocket, säljaren nämner dock 4x4 i annonsen, så jag antar att dom är för x-drive. Skulle dessa passa till min E61 2007'a utan x-drive? Vad skiljer en x-drive fälg åt mot en vanlig? /Fredrik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns inga M5-fälgar som är till x-drive. Är det vanliga M-fälgar M135 Länk du menar?

Den variant som är till x-drive passar inte vanliga då fälgarna hamnar 23mm för långt in i hjulhusen. Fälgarna till x-drive är inte lika snygga heller då nästan är helt raka om man tittar på dom från sidan medan de vanliga är mer konvexa.

___
//Ulf
Fr
205
FredrikNacka
Ja, jag kanske var otydlig, det är vanliga M-fälgar M135 som jag syftar på. Jag tänkte om x-drive fälgar kanske passade "vanliga" men inte tvärtom... men då är det ingen vits med att köpa dessa mao. Tack för infon!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Teoretiskt så kan du ju sätta på t ex 25mm spacers på dessa men då fälgarna är vanligare med standard ET så är det bättre och enklare att hitta rätt fälgar som desutom blir snyggare.

___
//Ulf
Fr
205
FredrikNacka
Jag får kika vidare efter ett par "vanliga" M135 fälgar - vill inte krångla till det! /Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.