|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Nu har jag äntligen kommit tillbaka till en riktig bil, och förstår inte va*an jag bytte till en saab för. Anyway: Jag undrar om det har någon egentlig betydelse att serva min 118d 2008 som gått 6000 mil hos en auktoriserad bmw verkstad, eller om det går lika bra att min "standard-verkstad" gör det ? (vilken är med i en kedja i sverige) Vad säger ni ? Och motivera i så fall. // Glad återfalls bmw förare :D | |
|
Hej och grattis! Det går väl bra att serva på den verkstad du vill. Kolla bara så de har rätt diagnosinstrument för att läsa felkoder på nyare BMWs. Den verkstad du känner att du har en bra kommunikation med borde göra jobbet väl. Jag hade servat på BMWverkstad iaf upp till 10.000mil om det vore min bil, den är såpass ny och om man vill byta efter ett par år är det aldrig fel med en originalstämpel i boken. Ska man behålla bilen längre så spelar det nog mindre roll. Lycka till iaf! Mvh Asken |
|
|
Länk är en bra verkstad jag kan rekommendera i Malmötrakten om det passar dig vet jag inte avståndsmässigt. Mvh Asken |
|
|
Jag servar bilen hos BMW mest för att kunna åberopa rostskyddsgaranti eller ev. annan goodwill. Fick samtliga tändspolar utbytta genom kampanj från BMW centralt vid senaste service. Så visst finns det möjliga vinster med märkesverkstaden. Om jag behåller bilen >6 år ska jag börja serva själv med noggrann dokumentation och kvitton. Olja, filter och slitdelar och ju extremt mycket billigare på nätet (utomlands). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.