AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.335

Nån som känner till denna M3 Cab E93?

Länk

har för mig att den varit till salu länge, är det något skumt med den?

/Anders
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Den har varit ute hos privatperson sedan firma och nu privat annons igen. Något skumt har jag inte misstänkt.
Är själv på jakt efter en M3 E93 och har funderat på samma sak. Du har helt rätt i att bilen varit till salu länge och att den i omgångar prissänkts ganska massivt. Ett tag stod den även på firma som försökte sälja den men även där utan någon som helst framgång. Det är möjligt att den har något tråkigt i sin historia men det är bara en tanke, kanske är det så enkelt att import av en så ung bil inte alla gånger är en bra idé.

Även denna sitter i samma rävsax och har också legat ute ett bra tag nu:
Länk

Omsättningen bland dessa bilar är just nu väldigt låg i förhållande till utbudet och prispressen som följer med sviktande efterfrågan (Grexit) vs. utbudet (de nya italienska skatterna som leder till billiga importer) är stor.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Intressant är att båda bilarna är tagna i trafik i Sverige samma dag. Är båda importer?

___
//Ulf
Ja det vore intr att få lite historik

/Anders
Båda länkade är importer ja

/Anders
Visa användare
86
2Z3
M3 cab-10
Bilen har legat ute sedan förra sommaren. Jag ringde på den då o pratade med ägaren och fick ingen uppfattning att det var något skumt med den. Priset har har inte hoppat upp o ner anmärkningsvärt kan jag tycka. Den har legat ute för 650 sedan i höstas sedan 639 o nu 599.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det är kanske så enkelt att priset helt enkelt varit/är för högt så det är därför som den inte blivit såld.

Såg ovan nämnda bil senast idag och den ser ut att vara i mkt gott skick.
Däremot vet jag inget om historik osv men den är riktigt läcker!

München
M3-orna E90, E92 och E93 börjar bli riktigt prisvärda nu i Tyskland. Med competition package får man hem en för storleksordning 500 tkr regad och klar och då är det ändå -11. Minns inte riktigt vad som ingår i Competition package, någon som kan skriva ner?

/Anders
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Minns testet med Clarksson av M3 competition häromåret, speciellt den unika färgen "tillval" som inte gick att tvätta med svamp?!

Fanns oxå ett ytterligare förbättrat steg i M-mode som gjorde bilen ännu hårdare och sämre?

Fler saker som cp innefattar är ju andra lättare hjul, lägre chassi och dessutom carbondetaljer här och där, tex i nosen och vingen bak.

Clarksson tyckte en "standard M3" var bättre men hans ord är självklart inte lag:-)

/ Peter

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Edit: Lacken tålde inte biltvätt eller polering.
märkligt, vad skulle det vara för skillnad på lacken? Det är ju i stort samma färger som på vanliga M3-or. Fälgarna är förstås unika och väldigt mkt snyggare än de vanliga 19" tycker jag. Bytte förresten till mig en Lexus cab igår mot min Merca Peddan, går kanonfint faktiskt, otroligt ljudisolerad för att vara en plåtcab och skön sexa.

/Anders
Just den competition bilen som Topgear provkörde var ju en "frozen black" tror jag eller frozen gray, men alla competition m3or har väll inte dessa special lacker?
nej det finns i många färger, har sett alpinvit, rubinsvart, jerezsvart, azuritsvart mm. Frozenfärgerna är jag överhuvudtaget väldigt skeptisk, tror det är en enorm modefluga. Kan förstå den som folierar så men att köpa den standardlackad så verkar inte så smart. Bilia Gbg har väl en frozen grey som stått säkert ett halvår nu osåld.

/Anders
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

med känsla: ok ja Lexus är trevliga välbyggda bilar:-) Jag är oxå lite sugen på en öppen bil igen nu när solen börjat titta fram.

/ Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.