AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.616

BMW 540 e34 6-vxl, dör vid hård körning

sh
271
shirack
BMW 535D/F11 X-drive, M-sport "IE"-17
tjenare, ska försöka förklara mitt konstiga fel,

köpt en 540 e34 6-vxl manuell här om veckan.

Nu när ja börjar känna bilen har börjat gasa mer och mer =)

har ett konstigt problem när jag drar den fullt i 1:an sen 2:an och den går riktigt bra, när jag slänger i 3:an vid 6000rpm så e det precis som hela motorn dör, varvet sjunker och inget händer när man gasar, (känns som när man stänger av tändningen på en bil i farten). Jag växlar snabbt upp till 4an: och effekten är tillbaka sen ner till 3:an igen och då går allt bra.

Detta händer inte om jag drar fullt i 1:an sen 2:an till tex. 5000rpm, endast vid typ 5700rpm eller högre.

Någon som har en susning om vad som kan va fel?

MVH Jack

sh
271
shirack
61 som tittat och inte en ide? ursäkta dp
Felkoder? Felinställd databox och en trasig kat var det på syrrans men den var effektsvag hela tiden dock jämt flöde.

Jag hade börjat med felkoder om det inte hjälper hade jag lämnat den till Börje på Grantinge autoservice.

Är det 128an du köpt?

Stephan
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Bränslepumpen ger ofta upp på 540 e34, kolla den!

Mvh. Richard
Ofta skulle jag inte säga, den har aldrig behövts bytas på någon av mina åtta 540is. Den enda jag bytt den på hjälpte inte till att lösa felet= onödigt byte. mvh Stephan
sh
271
shirack
Okej databox tvivlar jag på, Den går som ett skott i alla varvtal alla växlar utom bär jag varvat ut 2:an rejält å slänger i 3:an, då bara dör allt sakta hur mycket jag än gasar, i med 4:an så går den bra igen, och sen är de bara växla ner i 3-an så har jag de underbars draget igen, kan dock inte sägs om det är bränsle eller tändfel, det har inte med något övervarvningsskydd? Med vänlig hälsning, jack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.